Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

10. februar 2012 by Brian Brandt Leave a Comment

Fredagslinks – Uge 6

Denne uges fredagslinks handler lidt om QR koder, brug af medierne til at skabe opmærksomhed og få et link ud af det, Google Analytics og så et meget brugbart SEO trick.

Virker QR koder

SAMDATA har testet brugen af QR koder, og de er mildest talt ikke imponerende. De giver dog deres forslag til hvordan det ikke gik så godt. Interessant læsning.

Få medier til at linke til dig

Frank har skrevet et indlæg, lidt som en opfølgning på et andet indlæg om det at kontakte medierne. Det er en god lille huskepille at læse det indlæg, da du så går i gang med at bruge PR i din linkbuilding.

Opsæt Google Analytics mål på den rigtige måde

Jacob har skrevet et fint indlæg på sin Amino blog om hvorfor, og ikke mindst hvordan du opsætter Google Analytics mål på den korrekte måde.

Det nye SEO trick

Copyblogger skriver ofte nogle ret fantastiske indlæg, som giver en noget at forholde sig til. Denne gang beskriver de, hvad det nye SEO trick er. Det er gammel viden de kommer med – men ikke desto mindre har det altid været det bedste trick af dem alle. Affiliate marketers, læs, lær og gør det.

Filed Under: Fredagslinks, Søgemaskineoptimering, Webanalyse Tagged With: medier, pr, qr koder, seo trick

18. november 2011 by Brian Brandt 1 Comment

Fredagslinks – Uge 46

Denne uges fredagslink samler op på Digital Markedsføring i Holstebro, E-mærket, Webintegrator uddannelsen og så en interessant case om “path to conversion”.

DM11 præsentationer samlet her

Jeg var til Digital Markedsføring 2011 i Holstebro i tirsdags, og det var en fin dag med en masse spændende mennesker samlet på et sted, og samtidig en masse gode foredrag. Linket herover bringer dig til en oversigt over alle præsentationerne (dem der har valgt at dele) fra dagen. Men det rigtige guld ligger gemt i den omgang netværk der skete mandag aften på Fox&Hounds i Holstebro – her var alle foredragsholderne samlet, og jeg var forbi og fik en rigtig god snak med mange af dem. Der bliver delt guld sådan en aften.

Ærlig dialog om Webintegrator uddannelsen

Jeg har tidligere overvejet, om jeg skulle hyre folk fra webintegrator uddannelsen, så dette indlæg var egentlig meget interessant. Ligeledes ved jeg at min lillebror har overvejet det – måske han lige skal genoverveje en ekstra gang. Indlægget er kun omkring Syddansk i Odense, så andre afdelinger i landet kan jo have gjort noget bedre.

Diskussion om e-mærket

E-mærket er en underlig størrelse. De fleste webshop ejere jeg kender synes det er noget skrammel – men alligevel eksisterer det i bedste velgående, og har kørt et par kampagner der sætter frygt i masser af mennesker – noget jeg har oplevet flere gange at folk direkte har skrevet til webshoppen om at de er utryg ved at handle med en webshop der ikke er e-mærket.

Jan tager emnet op i et indlæg der har udviklet sig helt vildt i kommentarene.

Canal Digital har lavet en case over deres path to conversion

En super interessant artikel om hvordan bannere har sit eksistensgrundlag hvis man ser på hele vejen til en konvertering. De bruger retargeting rigtig meget, hvilket jeg tror det kræver for at det er virker allerbedst.

Filed Under: E-handel, Fredagslinks, Online Strategi, Webanalyse Tagged With: digital markedsføring, e-mærket, path to conversion, webintegrator

21. oktober 2011 by Brian Brandt 3 Comments

Fredagslinks – Uge 42

Denne uges fredagslinks handler meget om Google Analytics – både gode tilføjelser, men også irriterenede ting – men lidt nyheder fra Google Adwords og en artikel om Google Website Optimizer. Så en ren Google uge.

Søgeord fra besøgende logget ind i Google vises ikke længere

Vi der arbejder med søgemaskineoptimering får nu lidt mere bøvl med Google Analytics statistik, da besøgende der kommer via Googles søgeresultater og er logget ind, fx på deres Google+ profil, vil ikke længere vise hvilket søgeord de brugte. Det gør at tallene i Google Analytics ikke længere vil være så præcise længere. Indtil videre vil det nok være begrænset – men tænk nu hvis Google+ får ligeså meget fat som Facebook.

Google Adwords eksperimenterer med dynamic search indhold

Det kan være en lille smule rundforvirrende hvad det egentlig betyder, og jeg skal også lige afprøve det, inden mit hoved helt kommer rundt om det. Men Google Adwords vil fremover tilbyde at lave dine annoncetekster ud fra indholdet på din hjemmeside. Noget de i princippet allerede gør med søgeresultaterne i Google, hvis du ikke skriver en “meta description” – så finder de selv ud af hente teksten på din hjemmeside og præsentere det i søgeresultaterne.

Kanalvisualisering er blevet udvidet i Google Analytics

Jacob har skrevet lidt om den nye kanalvisualisering der kommer i Google Analytics. Det kommer til at give nogle gode muligheder i form af bedre at kunne se hvad folk tidligere og efterfølgende har foretaget sig for en mængde trafik. Som Jacob skriver:

Al den direkte trafik, der lander på forsiden – hvad er egentlig deres formål, og hvad er den mest benyttede sti for dem fra forsiden?

Det har jeg også manglet og bliver rart at have lidt mere at optimere sin forside ud fra.

Tips til Google Website Optimizer

Dette er godt nok en gammel artikel, men tænkte, jeg har læst den i denne uge, så den skal da lige med. Det er Michael der giver en række gode tips til brugen af Google Website Optimizer. Basalt, men altid rart lige at få en reminder.

Filed Under: Google Adwords, Konverteringsoptimering, Online Strategi, Søgemaskineoptimering, Webanalyse Tagged With: google, google analytics, google website optimizer, kanalvisualisering, seo

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next Page »

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2023 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in