Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt
Online marketing blog » Google Adwords » Fredagslinks – Uge 42

21. oktober 2011 by Brian Brandt 3 Comments

Fredagslinks – Uge 42

Denne uges fredagslinks handler meget om Google Analytics – både gode tilføjelser, men også irriterenede ting – men lidt nyheder fra Google Adwords og en artikel om Google Website Optimizer. Så en ren Google uge.

Søgeord fra besøgende logget ind i Google vises ikke længere

Vi der arbejder med søgemaskineoptimering får nu lidt mere bøvl med Google Analytics statistik, da besøgende der kommer via Googles søgeresultater og er logget ind, fx på deres Google+ profil, vil ikke længere vise hvilket søgeord de brugte. Det gør at tallene i Google Analytics ikke længere vil være så præcise længere. Indtil videre vil det nok være begrænset – men tænk nu hvis Google+ får ligeså meget fat som Facebook.

Google Adwords eksperimenterer med dynamic search indhold

Det kan være en lille smule rundforvirrende hvad det egentlig betyder, og jeg skal også lige afprøve det, inden mit hoved helt kommer rundt om det. Men Google Adwords vil fremover tilbyde at lave dine annoncetekster ud fra indholdet på din hjemmeside. Noget de i princippet allerede gør med søgeresultaterne i Google, hvis du ikke skriver en “meta description” – så finder de selv ud af hente teksten på din hjemmeside og præsentere det i søgeresultaterne.

Kanalvisualisering er blevet udvidet i Google Analytics

Jacob har skrevet lidt om den nye kanalvisualisering der kommer i Google Analytics. Det kommer til at give nogle gode muligheder i form af bedre at kunne se hvad folk tidligere og efterfølgende har foretaget sig for en mængde trafik. Som Jacob skriver:

Al den direkte trafik, der lander på forsiden – hvad er egentlig deres formål, og hvad er den mest benyttede sti for dem fra forsiden?

Det har jeg også manglet og bliver rart at have lidt mere at optimere sin forside ud fra.

Tips til Google Website Optimizer

Dette er godt nok en gammel artikel, men tænkte, jeg har læst den i denne uge, så den skal da lige med. Det er Michael der giver en række gode tips til brugen af Google Website Optimizer. Basalt, men altid rart lige at få en reminder.

Filed Under: Google Adwords, Konverteringsoptimering, Online Strategi, Søgemaskineoptimering, Webanalyse Tagged With: google, google analytics, google website optimizer, kanalvisualisering, seo

Comments

  1. Michael Bredahl says

    21. oktober 2011 at 09:48

    Super gode links

    Det bliver helt klart mere bøvlet med analysen af websites, og man kan jo få den fornemmelse af at Google prøver på at booste deres G+, ved at folk jo bare kan logge på for at være anonyme i søgninger (bare ikke over for Google) 🙂

    Jeg er spændt på at se resultaterne af AdWords, hvis det bliver lige så godt som de automatiske descriptions, så bliver det forfærdeligt!

    God weekend

    Svar
  2. Michael Kjeldsen says

    21. oktober 2011 at 14:21

    Hey Brian – tusind tak for linket til mine GWO tips 🙂

    Og så er det i øvrigt top-nederen, det meg Google SSL, er spændt på at se konsekvenserne af det… men umiddelbart er det da en smule foruroligende.

    Svar
  3. Steffen says

    22. oktober 2011 at 22:24

    Ja, det er sq en ommer for Google, det med at brugere der er logget ind, er fuldkommen anonyme med deres søgeord.
    De bør da i det mindste lave det til en mulighed at slå det til, som det jo faktisk har været hidtil. Men at tvangsindlægge alle til det, er virkelig ikke fedt.
    Men det er jo nok så de kan tjene lidt flere penge på deres AdWords 🙁

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2022 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in