Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

26. oktober 2015 by Brian Brandt 1 Comment

Hvorfor benytte Instagram i din online markedsføring?

Hvorfor benytte Instagram i din online markedsføring?

Jeg vil i denne artikel overlade ordet til Michael Rude Cortzen, som har arbejdet med at annoncere på Instagram. Han har nogle gode råd, som du får i denne artikel. Ordet er Michaels. 

Instagram, er et socialt netværk, hvor der primært deles billeder og socialiseres omkring disse billeder. Mediet blev lanceret i 2010, og har i dag en enorm brugertilslutning over hele verden. Det aktive brugertal ligger i 2015 på ca. 400 millioner brugere om måneden.

Kønsfordelingen af brugere på Instagram, er cirka 50% mænd og 50% kvinder. Dermed er begge køn godt repræsenteret på Instagram og der er altså potentiale for at ramme sit kønssegment på Instagram.

I forhold til aldersfordelingen, er Instagram ’’de unges medie’’, alt efter hvordan man definerer ung. Lige omkring 90% af brugertilslutningen, er under 35 år i 2015, hvoraf cirka 41% af disse er mellem 16-24 år. Eftersom Instagram er så populært et medie, vil brugerne med tiden også blive ældre, hvis de stadig anvender mediet til den tid.

Danske Reklamer på Instagram 2015

I starten af september 2015, annoncerede Instagram, at de nu vil åbne op for annoncering i Danmark. Dette omfatter bl.a. billedannoncer og lange videoannoncer på det sociale medie. Dette giver annoncørerne bedre mulighed for at få deres budskaber og produkter ud til forbrugerne.

Reklamer på Instagram, er ikke noget decideret nyt fænomen. Det bliver dog nu for alvor muligt for alle interesserede at annoncere effektivt på Instagram via det nye system, som stille og roligt bliver rullet ud.

Dette nye reklametiltag, kommer i starten til at omfatte 30 sekunder lange reklamespots, samt større integration mellem kampagner på Facebook og Instagram. Dermed bliver det lettere at styre, hvor de forskellige reklamer vises, således den rette målgruppe rammes præcist.

Noget andet smart ved de nye Instagram-annoncer, er at de i høj grad ligner almindelige indlæg. Den eneste difference, er at der på annoncen fremgår et lille ikon, hvor der står ’’sponseret’’. Dermed vil brugerne i højere grad vil give annoncerne opmærksomhed set i forhold til de klassiske banner-annoncer på nettet.

Herunder ses et billede af en Instagram-annonce:

instagram-annonce

Hvordan oprettes en annonce på Instagram?

Alle som vil, kan drive annoncer på Instagram. Det kræver i øjeblikket en Facebook-annoncekonto for at kunne oprette annoncer, som kan vises på Instagram. Om dette laves om senere, vides ikke på nuværende tidspunkt.

I udgangspunktet, kræver det heller ikke en Instagram-konto for at kunne drive annoncer på Instagram. Dog anbefales dette, da en Instagram-konto i sig selv, kan være et stærkt marketing-værktøj. En Instagram-konto muliggør blandt andet, at du som annoncør, kan interagere med brugerne. Dette eksempelvis ved at svare på eventuelle kommentarer, der kommer på annoncen.

Hvis du ikke har en Instagram-konto, er det heller ikke muligt at se de kommentarer du får på din annonce, hvilket kan være yderst relevant i forhold til, hvorvidt brugerne kan lide din annonce eller ej. Derfor anbefales en Instagram-konto i høj grad i samspil med Instagram-annoncer og din online markedsføringsstrategi.

Artiklen er skrevet af Michael Rude Cortzen fra www.ekspertvalg.dk

Filed Under: Online Strategi, Sociale Medier Tagged With: instagram

14. november 2014 by Brian Brandt Leave a Comment

Take aways fra B2B marketing day i Kolding

Take aways fra B2B marketing day i Kolding

b2b-marketing-dayJeg var på B2B marketing day konference i Kolding og den var rettet mod business 2 business – det vil sige en del LinkedIn snak og sociale medie strategier.

Jeg vil give dig et par take aways fra dagen.

#1 – Skrot din planlæg og gør noget i stedet

Sociale medier kan planlægges – men de bedste ideer opstår tilfældigt. Mærsk videoen hvor du ser verdens største tanker blive bygget på 76 sekunder var en hurtig ide, som de ikke havde planlagt på forhånd. Den gik verden rundt og var en af årsagerne til, at Mærsk vandt priser for bedste sociale medie strategier verden over.

Du kan planlægge meget, men du skal være omstillingsparat til at turde prøve.

Det er ofte de små skøre ideer du får i hverdagen, som kan udløse den virale effekt. Det er sjældent noget der er planlagt i starten af året.

#2 – Kom i gang med LinkedIn

Få styr på de basale ting på LinkedIn. Sørg for at have en udfyldt profil og vær ikke bange for at connecte. LinkedIn er ikke kun en CV database – det er et socialt medie. Brug det som et og skab dialog. Deltag i grupper, start din virksomhedsside og husk at bruge søgeord du gerne vil findes på i din beskrivelse og andre steder.

Nu skal jeg ind, skænke mig en kop kaffe og så have opdateret min LinkedIn profil – den har lagt urørt hen i nogle år efterhånden.

Hvis du vil connecte, så fang mig her:

https://www.linkedin.com/in/brianbrandtdk/

Filed Under: Online Strategi, Sociale Medier Tagged With: b2b marketing, linkedin

9. august 2013 by Brian Brandt Leave a Comment

Pinterest marketing

Pinterest er det nye sociale medie der stormer frem – har du hørt om det ?

Hvad er Pinterest

Først en kort introduktion. Pinterest er et “relativt” nyt social medie, hvor du har muligheden for at dele billeder. Et slags online scrapboard, hvor du klistrer (pinner) en masse billeder ind på forskellige opslagstavler.

Det er vokset enormt stærkt – i april 2011 var der ca. 400.000 på Pinterest. I april 2012 var det tal vokset til 19,7 millioner. Det er en eksplosiv vækst. Kilde: Pinterest for Business

Pinterest for Business

– Visually.

Interview med en dansker på Pinterest

Egentlig ville jeg have haft Pinterest med som emne i min bog, Online Markedsføring – men ville ikke udgive mig som ekspert på et medie jeg ikke helt forstod endnu. Der er masser af “såkaldte” eksperter der udtaler sig klogt om Pinterest – men ingen der reelt har forstand på det. Det er simpelthen for nyt til, at der kan være Pinterest eksperter. Der er masser af wannabe’s.

Der er dog personer, som faktisk leverer varen på Pinterest, og det er Lone, fra webshoppen Kind by Nature.

Hun har over 10.000 followers på Pinterest. Det betyder altså, at der er 10.000 personer, der ser hver eneste “pin” hun laver. Det er jo lidt vildt – og derfor satte jeg mig for at interviewe hende. Se hendes Pinterest profil her.

Det interview kan du læse her.

Kan Pinterest bruges til noget ?

Det er for tidligt at sige. Hvis du læser interviewet med Lone, kan du se, at på trods af 10.000 followers, så er det ikke vildt meget omsætning hun skaber sig med det.

Det skyldes dog nok også, at hendes webshop er på dansk, og de fleste af hendes followers er engelsksprogede. Det kan være billedet ændrer sig, den dag hun får sin webshop oversat.

Pinterest er for “billede-elskere”, så jeg formoder, at brancher som fotografer, mode og livsstil vil være vinderne. Det er dem der vil få mest ud af det.

Som med alle andre sociale medier – prøv at leg med det. Engager dig i mediet og se om der åbner en ny verden for dig.

Filed Under: Sociale Medier Tagged With: pinterest

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 7
  • Next Page »

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2023 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in