Jeg var på B2B marketing day konference i Kolding og den var rettet mod business 2 business – det vil sige en del LinkedIn snak og sociale medie strategier.
Jeg vil give dig et par take aways fra dagen.
#1 – Skrot din planlæg og gør noget i stedet
Sociale medier kan planlægges – men de bedste ideer opstår tilfældigt. Mærsk videoen hvor du ser verdens største tanker blive bygget på 76 sekunder var en hurtig ide, som de ikke havde planlagt på forhånd. Den gik verden rundt og var en af årsagerne til, at Mærsk vandt priser for bedste sociale medie strategier verden over.
Du kan planlægge meget, men du skal være omstillingsparat til at turde prøve.
Det er ofte de små skøre ideer du får i hverdagen, som kan udløse den virale effekt. Det er sjældent noget der er planlagt i starten af året.
#2 – Kom i gang med LinkedIn
Få styr på de basale ting på LinkedIn. Sørg for at have en udfyldt profil og vær ikke bange for at connecte. LinkedIn er ikke kun en CV database – det er et socialt medie. Brug det som et og skab dialog. Deltag i grupper, start din virksomhedsside og husk at bruge søgeord du gerne vil findes på i din beskrivelse og andre steder.
Nu skal jeg ind, skænke mig en kop kaffe og så have opdateret min LinkedIn profil – den har lagt urørt hen i nogle år efterhånden.
Hvis du vil connecte, så fang mig her:
https://www.linkedin.com/in/brianbrandtdk/
Skriv et svar