Få 5 af de værktøjer jeg bruger rigtig meget i min hverdag, når jeg roder med søgemaskineoptimering, Adwords og ehandel. Og det er kun begyndelsen.
De 5 værktøjer er en gammel tradition
Det er faktisk en gammel tradition, at jeg omkring nytåret laver et billede af alle de værktøjer jeg har brugt igennem årene. Den tradition døde lidt efter, som hos så mange andre, at min blog blev mindre aktiv.
Men nu er jeg gået i gang med at samle dem alle.
Og du kan lige få en forsmag på 5 af dem indtil videre her.
LiveChat
Jeg har skrevet om den i et tidligere nyhedsbrev. Det er en chat funktion til din hjemmeside. Det er klart det bedste system jeg har testet – og jeg har efterhånden været igennem mange.
Det koster prismæssigt nogenlunde det samme som de andre. Der findes gratis værktøjer, men de gratis versioner synes jeg har for lidt funktionalitet og er ikke stabile nok.
LiveChat leverer varen. Se den evt in action på Sovedyret, Designdyret og Chekos.
Du kan jo prøve en 30 dages periode her
Okay, måske en kedelig en af nævne. Men jeg søger ufattelig meget på Google. Enten efter information om nye emner, konkurrenter, kunders sider, insights, trends og billeder.
Du kan lære meget om din hjemmeside eller dine konkurrenters hjemmesider i Google. Bliv en ninja i Googles søgefunktioner – det kan give uvurderlig viden.
Se Google forklare de mange søgemuligheder
Accuranker
Søgemaskineoptimering er stadig et spørgsmål om at kende de rette søgeord og søgeordsgrupper. Derfor er det også vigtigt at vide hvor du er placeret i Google på udvalgte søgninger. Også for at kunne se fremskridt.
Dertil bruger jeg selv Accuranker til at holde øje med mange søgeord.
Jeg kan hurtigt finde søgeord som dropper vildt, som ofte skyldes fejl på hjemmesiden – eller se om mit arbejde med linkbuilding eller onsite optimering har båret frugt.
Det gode ved Accuranker er, at de tjekker dit søgeord automatisk hver eneste dag, så du får en værdifuld statistik over dine placeringer.
Prøv gratis i 14 dage og bliv klogere på dine placeringer
Adwords Wrapper
En god Adwords kampagne er godt struktureret i flere kampagner og mange annoncegrupper og gør brug af forskellige søgeordstyper.
Et af de værktøjer jeg har brugt mest i forhold til Adwords søgeordstyper er Mikes Marketing Adwords Wrapper.
Den er super simpel, men meget effektiv til hurtigt at lave eksakte, broad match og sætningssøgeord.
Typisk har jeg et excel ark åben, hvor jeg har alle de generelle termer stående i 1 kolonne. Fx billig, billigste, tilbud, outlet, lagersalg.
I næste kolonne skriver jeg så mit søgeord, fx herretøj – og kopierer den så hele vejen ned forbi de andre.
Derefter kopierer jeg alle rækkerne og ind i Adwords Wrapper.
Bum. Nu har jeg x3 søgeord, som jeg så kan smide ind i min Adwords konto. Simpelt – men hurtigt.
ahrefs – tjek backlinks
Jeg bruger ahrefs til at kigge på min hjemmesides backlink-profil – og ikke mindst mine konkurrenters. Det afslører ofte en masse hjemmesider som jeg ikke tidligere kendte til.
Hvis min konkurrent har fået et link der – ja, så vil jeg formentlig også gerne have det. Når jeg er færdig med 1 konkurrent, så tager jeg bare den næste.
Der er mange andre ting ahrefs kan og det bliver hele tiden bedre.
Det er et værktøjer der koster 99$ per måned – men for mig er det alle pengene værd.
Du kan jo prøve 14 dage gratis af ahrefs
Det var nogle af de værktøjer jeg bruger i min dagligdag. Håber du kan bruge nogle af dem til din online marketing.
Skriv et svar