Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

Artikler om Google Adwords

Vil du gerne lære at bygge en Google Adwords konto fra bunden på den mest optimale måde - og lære at optimere dine kampagner. Så har jeg det perfekte kursus til dig.

Læs mere om kursus i Google Adwords

2. december 2012 by Brian Brandt Leave a Comment

Brug Adwords som et værn mod snylteri på dit brand

Det er muligt via Google Adwords, at snylte på andres brand.
Det inkluderer også, at andre kan snylte på dit.

Hvad er snyltning

Ok – lige en definition på “at snylte”. Hentet fra den danske ord:

drage nytte af andre uden at yde noget til gengæld; lade andre forsørge sig

Med andre ord, de bruger dit brand, til at gøre sig selv mere kendt, uden at give noget igen. Det er faktisk fuldt ud tilladt, i forhold til Google Adwords retningslinjer. Det kan dog til dels stoppes og noget du bør tage seriøst.

Beskyt dit brand med Adwords

En domstol EU for nogle år tilbage, fastslog, er det er i orden, at folk (konkurrenter) bruger et varemærkes søgeord, til at trigger en Google Adwords annonce.

Fx må en anden tøj virksomhed, godt dukke op med en annonce, på en konkurrerende virksomhed. Søger du fx på “SmartGuy”, så kan Jack&Jones vælge, at deres annoncetekst skal dukke op.

Det Jack&Jones dog ikke må, er at skrive “SmartGuy” i deres annoncetekst.

Det er derfor vigtigt, at du som minimum i en Google Adwords kampagne, køber dit eget brands søgeord – og i så mange forskellige former du overhovedet kan tænke dig til.

Du tænker måske, at du da får trafikken alligevel

Det kan godt være, at de der søger på “SmartGuy”, nok skal finde frem til SmartGuy – men folk har det jo med at blive fristet. Se på ungdommen nu om dage, med “Paradise Hotel” og “Fristet”. De bliver fristet til hvad som helst. (Omend det forhåbentlig ikke er et billede af hele vores ungdom, for så ser det godt nok skidt ud.)

Du skal have en “brand” kampagne sat op – alt andet vil ikke være smart. Du risikerer simpelthen at miste værdifulde besøgende. Det er nemlig den “brand” trafik, der altid konverterer bedst. Jeg er aldrig stødt på en kampagne, der kunne måle sig med en “brand kampagne”.

Det skal også nævnes, at klikprisen typisk er meget lav på en “brand” kampagne. Det vil altid være den mest relevante annonce, og det ved Google – derfor belønner de dig med meget lave klikpriser på brand søgninger.

Der er ikke flere undskyldninger for dit vedkommende.
Du skal have sat en “brand” kampagne op i Google Adwords.

Filed Under: Google Adwords Tagged With: brand

28. november 2012 by Brian Brandt 1 Comment

Bløder du penge ud til Google Adwords

Jeg fik engang til opgave, at kigge på en Adwords kampagne, for en ingeniørvirksomhed der solgte 3D prototyper. De havde nogle ordentlige maskiner, der kunne printe plastikmodeller – fx en komplet Vestas mølle i 1:200 størrelse.

Deres daværende sælger ville gerne tiltrække en masse ekstra besøgende til deres nye website, så han havde opsat en Google Adwords kampagne, og sat 3.000 kr af i budget om måneden. Det var sådan set også gået fint – hele budgettet var brugt hver eneste måned de sidste 3 måneder. De kunne bare ikke forstå, at der ikke var kommet flere henvendelser.

Ingen henvendelser – hvorfor?

De kunne jo se i Google Analytics, at der kom masser af besøgende. Derfor blev jeg kontaktet.

Først kiggede vi lidt på websitet – det så egentlig fint ud, informativt og en tydelig kontaktmulighed. Flotte billeder og fine referencer. Ikke så meget i det store billede at sætte fingeren på.

Jeg hoppede dernæst ind i deres Google Adwords. Der var oprettet 1 kampagne, og 1 annoncegruppe, og så en stor pærevelling af søgeord. Det er jo så hvad det er. Værre var 1 enkelt søgeord.

De laver plastikmodeller – kan du gætte hvilket ord, som deres sælger havde sat ind?

Ja – Modeller

Den stod for 95% af alt den trafik de havde købt.

Hvad tror du, at folk søger efter, når de skriver ”modeller”. Ikke en eneste af de 95% havde konverteret til noget som helst og afvisningsprocenten var på omkring 85-90%. Puha, godt jeg kom til.

De havde blødt cirka 9.000 kroner væk, inden jeg fik pauset det søgeord. Nu kunne de ikke få brugt deres budget hver dag.

Jeg fik skilt de relevante søgeord ud i forskellige annoncegrupper – sat en ordentlig sporing op på websitet, og nu begyndte de rent faktisk at konvertere deres besøgende til leads.

Google Adwords er ikke noget quick and dirty du lige kan sætte op. Det kræver en forståelse for din målgruppe, søgeord, struktur, annoncetekster og rigtige landingssider.

Det er en videnskab der kræver, at du sætter dig ordentlig ind i tingene og løbende optimerer på din Adwords kampagne. Hvis sælgeren havde kigget lidt dybere i sin Adwords kampagne, kunne de hurtigt have skilt ”modeller” ud af regnestykket.

Opsæt og håndter selv din Google Adwords

Det tager ressourcer at vedligeholde en Adwords kampagne, og det kan derfor være dyrt, at have et bureau til at håndtere det for dig.

Derfor har jeg oprettet et kursus, hvor du kommer til at lære, selv at kunne håndtere din Adwords kampagne. Et kursus, hvor du undervejs får opsat en velsmurt kampagne, du kan gå i luften med, mens du er på kurset. Det er med andre ord, et kursus, hvor der er value for money.

Du får undervejs på kurset, en gennemgang af hvordan du optimerer på din kampagne. Det er ikke et kursus fra a-z – det er et kursus der skærer ind til det vigtigste. Det du dagligt har brug for at kunne, for at smøre din Adwords kampagne de rette steder.

Du går fra kurset med en komplet opsat Adwords kampagne, og forudsætningerne for selv at kunne optimere den.

Det er ikke et kursus jeg propper med deltager – der er faktisk et max antal på 4 deltagere.

Læs mere om Google Adwords kurset her

Du kan altid ringe direkte til mig på 53 72 90 80, hvis du har spørgsmål til kurset.

Filed Under: Google Adwords Tagged With: kursus

14. februar 2012 by Brian Brandt 3 Comments

Indtjening fra brand søgeord annoncer i Google Adwords

At sætte en Adwords annonce op for dit brand-navn er noget du under alle omstændigheder bør gøre. Men den indtægt det nu genererer, kan skævvride din ROI gevaldigt. I store Adwords kampagner kan det faktisk komme til at se ud som om du har en helt fantastisk kampagne, men tager du indtjeningen fra din brand kampagne ud af billedet, kan det pludselig se meget mindre imponerende ud.

Hvad er din holdning til analyse af din Google Adwords kampagne – tager du brand-søgeord indtjeningen med, eller piller du den ud af den samlede indtjening?

Filed Under: Google Adwords Tagged With: brand, brand søgeord, indtjening

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Next Page »

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2023 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in