Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt
Online marketing blog » Google Adwords » Brug Adwords som et værn mod snylteri på dit brand

2. december 2012 by Brian Brandt Leave a Comment

Brug Adwords som et værn mod snylteri på dit brand

Det er muligt via Google Adwords, at snylte på andres brand.
Det inkluderer også, at andre kan snylte på dit.

Hvad er snyltning

Ok – lige en definition på “at snylte”. Hentet fra den danske ord:

drage nytte af andre uden at yde noget til gengæld; lade andre forsørge sig

Med andre ord, de bruger dit brand, til at gøre sig selv mere kendt, uden at give noget igen. Det er faktisk fuldt ud tilladt, i forhold til Google Adwords retningslinjer. Det kan dog til dels stoppes og noget du bør tage seriøst.

Beskyt dit brand med Adwords

En domstol EU for nogle år tilbage, fastslog, er det er i orden, at folk (konkurrenter) bruger et varemærkes søgeord, til at trigger en Google Adwords annonce.

Fx må en anden tøj virksomhed, godt dukke op med en annonce, på en konkurrerende virksomhed. Søger du fx på “SmartGuy”, så kan Jack&Jones vælge, at deres annoncetekst skal dukke op.

Det Jack&Jones dog ikke må, er at skrive “SmartGuy” i deres annoncetekst.

Det er derfor vigtigt, at du som minimum i en Google Adwords kampagne, køber dit eget brands søgeord – og i så mange forskellige former du overhovedet kan tænke dig til.

Du tænker måske, at du da får trafikken alligevel

Det kan godt være, at de der søger på “SmartGuy”, nok skal finde frem til SmartGuy – men folk har det jo med at blive fristet. Se på ungdommen nu om dage, med “Paradise Hotel” og “Fristet”. De bliver fristet til hvad som helst. (Omend det forhåbentlig ikke er et billede af hele vores ungdom, for så ser det godt nok skidt ud.)

Du skal have en “brand” kampagne sat op – alt andet vil ikke være smart. Du risikerer simpelthen at miste værdifulde besøgende. Det er nemlig den “brand” trafik, der altid konverterer bedst. Jeg er aldrig stødt på en kampagne, der kunne måle sig med en “brand kampagne”.

Det skal også nævnes, at klikprisen typisk er meget lav på en “brand” kampagne. Det vil altid være den mest relevante annonce, og det ved Google – derfor belønner de dig med meget lave klikpriser på brand søgninger.

Der er ikke flere undskyldninger for dit vedkommende.
Du skal have sat en “brand” kampagne op i Google Adwords.

Filed Under: Google Adwords Tagged With: brand

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2022 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in