Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

Artikler om Google Adwords

Vil du gerne lære at bygge en Google Adwords konto fra bunden på den mest optimale måde - og lære at optimere dine kampagner. Så har jeg det perfekte kursus til dig.

Læs mere om kursus i Google Adwords

5. december 2011 by Brian Brandt 3 Comments

Google Adwords trick: Hvordan du finder fleksible søgeord i Google Analytics

Google Adwords trick: Hvordan du finder fleksible søgeord i Google Analytics

Hvis du kører Google Adwords kampagner, så ved du formentlig også, at du kan vælge 3 typer af søgeordstyper.

Fleksible søgeord, Sætning som søgeord, Eksakt søgeord.

De fleksible søgeord gør, at du kan ende op med at blive fundet på rigtige mange forskellige søgeudtryk. Det er disse søgeudtryk jeg vil vise dig hvordan du finder. Det er ret enkelt når du ved det.

Du kan finde dem 2 steder – enten i Google Adwords interfacet, men du kan rent faktisk også se dem i Google Analytics. Jeg viser begge dele her.

Fleksible søgeudtryk i Adwords

Du skal logge dig ind på din Google Adwords konto, og klikke dig ind i en kampagne -> annoncegruppe og finde listen med søgeord. Her skal du markere det fleksible søgeord du vil undersøge. Derefter klikker du på “Se søgeudtryk” og vælger “Valgt”.

Se søgeudtryk i google adwords
Se søgeudtryk i google adwords

Nu vil du få en lang liste over de ord som har triggeret din annonce. Nu kan du gå i gang med at tilføje søgeudtryk som du måske skal byde mere aggressivt på – eller du kan vælge nogle søgeord som overhovedet ikke matcher, og gøre dem til “negativ” match – det vil sige, at de ikke skal optræde når der søges efter det.

Fleksible søgeudtryk i Google Analytics

Start med at logge ind i din Google Analytics og gå ned i punktet “Annoncering -> Adwords -> Matchende søgeforespørgsler”. (Bemærk dette er til det nye interface i Google Analytics).

Det der vises på den oversigt, er alle de søgeudtryk der er kommet frem via en fleksibel søgning. Hvis du gerne vil se hvilket søgeord de er blevet triggered på, kan du i “Sekundær dimension” vælge “Søgeord”.

Matchet søgeforespørgsel
Matchet søgeforespørgsel - søgeord

Jeg synes det er en smule rodet i det nye Google Analytics interface – i det gamle kunne man matche det for et enkelt ord. Her får du i stedet en liste over de mest brugte matchende søgeforespørgsler. Du kan jo vælge at slå tilbage til det gamle interface, og bruge den gamle metode hvis du vil.

Du kan selvfølgelig også vælge at putte et “filter” på, så du kun kigger på det givne søgeord.

Hvad skal jeg bruge denne information til ?

Fleksible søgeord i Google Adwords kan bruges til at skabe en meget dynamisk og god Adwords kampagne, men kan også koste dig rigtig mange omkostninger, hvis du ikke får luget ud med negative søgeord. Ovenstående trick giver dig mulighed for at finde de ord som du ikke vil findes på.

Filed Under: Google Adwords Tagged With: google analytics, matchende søgeforespørgsler, søgeord

21. oktober 2011 by Brian Brandt 3 Comments

Fredagslinks – Uge 42

Denne uges fredagslinks handler meget om Google Analytics – både gode tilføjelser, men også irriterenede ting – men lidt nyheder fra Google Adwords og en artikel om Google Website Optimizer. Så en ren Google uge.

Søgeord fra besøgende logget ind i Google vises ikke længere

Vi der arbejder med søgemaskineoptimering får nu lidt mere bøvl med Google Analytics statistik, da besøgende der kommer via Googles søgeresultater og er logget ind, fx på deres Google+ profil, vil ikke længere vise hvilket søgeord de brugte. Det gør at tallene i Google Analytics ikke længere vil være så præcise længere. Indtil videre vil det nok være begrænset – men tænk nu hvis Google+ får ligeså meget fat som Facebook.

Google Adwords eksperimenterer med dynamic search indhold

Det kan være en lille smule rundforvirrende hvad det egentlig betyder, og jeg skal også lige afprøve det, inden mit hoved helt kommer rundt om det. Men Google Adwords vil fremover tilbyde at lave dine annoncetekster ud fra indholdet på din hjemmeside. Noget de i princippet allerede gør med søgeresultaterne i Google, hvis du ikke skriver en “meta description” – så finder de selv ud af hente teksten på din hjemmeside og præsentere det i søgeresultaterne.

Kanalvisualisering er blevet udvidet i Google Analytics

Jacob har skrevet lidt om den nye kanalvisualisering der kommer i Google Analytics. Det kommer til at give nogle gode muligheder i form af bedre at kunne se hvad folk tidligere og efterfølgende har foretaget sig for en mængde trafik. Som Jacob skriver:

Al den direkte trafik, der lander på forsiden – hvad er egentlig deres formål, og hvad er den mest benyttede sti for dem fra forsiden?

Det har jeg også manglet og bliver rart at have lidt mere at optimere sin forside ud fra.

Tips til Google Website Optimizer

Dette er godt nok en gammel artikel, men tænkte, jeg har læst den i denne uge, så den skal da lige med. Det er Michael der giver en række gode tips til brugen af Google Website Optimizer. Basalt, men altid rart lige at få en reminder.

Filed Under: Google Adwords, Konverteringsoptimering, Online Strategi, Søgemaskineoptimering, Webanalyse Tagged With: google, google analytics, google website optimizer, kanalvisualisering, seo

19. september 2011 by Brian Brandt Leave a Comment

Fredagslinks – Uge 37

Denne uges fredagslinks indeholder selvpromovering af mit eget podcast, et omsorgslink for en enlig mor i problemer og så lidt om Google Adwords.

ClickCast – Episode 2 om Facebook og Valget

Jeg har inviteret Lars Dahl med ind i showet og vi snakker derfor om hvordan Facebook bruges i valgkampen.

Hjælp via netværket

Mor til 3 børn står uden penge og social hjælp. Det er en trist historie om hvordan samfundet kan ramme uforskyldt.

Analyse af Adwords konverteringpriser

Spændende indlæg, hvor Troels har analyseret lidt på konverteringspriser på Google Adwords. Bare husk, at tallene ikke er endegyldige, og din Adwords kampagne sagtens kan have andre tal.

Filed Under: Fredagslinks, Google Adwords, Online Strategi Tagged With: adwords, clickcast

  • « Previous Page
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2023 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in