Hvis du søger efter din egen Google Adwords annonce og ikke klikker på den – så skader du din egen CTR og det kan lede til dyrere klik og lavere placeringer.
Vil du gerne begynde at tjene penge med Google Adwords? Så er dette kursus perfekt for dig. Læs mere om et godt Adwords kursus »
Vi er vel alle lidt stolte af os selv.
Vi vil gerne lige se den annonce vi har fået sat op på Google Adwords. Det er også rart lige at se, hvordan den tager sig ud – og hvor den ligger i rækken af annoncer.
Det er bare forkert, at gå ud på www.google.dk og søge efter de søgeord du har valgt.
Årsag:
Du har en meget vigtig faktor i Google Adwords der hedder CTR. Det står for “Click Through Rate”. Det vil sige, hvor mange der klikker på din annonce af dem der ser den.
Den CTR påvirker noget der hedder et “kvalitetsresultat”. Det kvalitetsresultat, kort forklaret, er med til at afgøre hvor meget du betaler i klikpris og hvor højt din annonce placeres.
Når du så går ind og laver en google søgning på dit søgeord – og din annonce optræder – så gider du jo ikke klikke på din annonce – det er du for nærig til 🙂
(og så vil det jo være ualmindelig dumt at gøre, da du ikke køber noget).
Men når du så laver en søgning der viser din annonce og du ikke klikker.
Ja – så får du en lavere CTR. Hvilket resulterer i lavere kvalitetsresultat. Hvilket giver højere klikpriser og dårligere placeringer. Ikke godt.
Hvad gør jeg så ?
Du bruger et værktøj inde i Google Adwords administrationen.
Det hedder: Annonceeksempel og diagnose.
Det ligger under punktet “Værktøjer” i Adwords.
Her kan du søge ligeså tosset du vil, uden at det kommer til at skade din CTR.