Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

Artikler om Google Adwords

Vil du gerne lære at bygge en Google Adwords konto fra bunden på den mest optimale måde - og lære at optimere dine kampagner. Så har jeg det perfekte kursus til dig.

Læs mere om kursus i Google Adwords

23. september 2014 by Brian Brandt Leave a Comment

Skader du din egen Google Adwords ?

Skader du din egen Google Adwords ?

Hvis du søger efter din egen Google Adwords annonce og ikke klikker på den – så skader du din egen CTR og det kan lede til dyrere klik og lavere placeringer.

googler-mine-egne-annoncer.115355

 

Vil du gerne begynde at tjene penge med Google Adwords? Så er dette kursus perfekt for dig. Læs mere om et godt Adwords kursus »

Vi er vel alle lidt stolte af os selv.

Vi vil gerne lige se den annonce vi har fået sat op på Google Adwords. Det er også rart lige at se, hvordan den tager sig ud – og hvor den ligger i rækken af annoncer.

Det er bare forkert, at gå ud på www.google.dk og søge efter de søgeord du har valgt.

Årsag: 

Du har en meget vigtig faktor i Google Adwords der hedder CTR. Det står for “Click Through Rate”. Det vil sige, hvor mange der klikker på din annonce af dem der ser den.

Den CTR påvirker noget der hedder et “kvalitetsresultat”. Det kvalitetsresultat, kort forklaret, er med til at afgøre hvor meget du betaler i klikpris og hvor højt din annonce placeres.

Når du så går ind og laver en google søgning på dit søgeord – og din annonce optræder – så gider du jo ikke klikke på din annonce – det er du for nærig til 🙂

(og så vil det jo være ualmindelig dumt at gøre, da du ikke køber noget).

Men når du så laver en søgning der viser din annonce og du ikke klikker.

Ja – så får du en lavere CTR. Hvilket resulterer i lavere kvalitetsresultat. Hvilket giver højere klikpriser og dårligere placeringer. Ikke godt.

Hvad gør jeg så ?

Du bruger et værktøj inde i Google Adwords administrationen.

Det hedder: Annonceeksempel og diagnose.

Det ligger under punktet “Værktøjer” i Adwords.

Her kan du søge ligeså tosset du vil, uden at det kommer til at skade din CTR.

Filed Under: Google Adwords

6. juni 2013 by Brian Brandt 2 Comments

Snylter andre på dit brand via Google Adwords ?

Ok – lige en definition på “at snylte”. Hentet fra den danske ord:

drage nytte af andre uden at yde noget til gengæld; lade andre forsørge sig

Med andre ord, de bruger dit brand, til at gøre sig selv mere kendt, uden at give noget igen. Det er faktisk fuldt ud tilladt, i forhold til Google Adwords retningslinjer. Det kan dog til dels stoppes og noget du bør tage seriøst.

Update: Det er nu afprøvet ved en dansk domstol, som rent faktisk har givet en virksomhed en bøde, for at bruge et andet brands varemærke som søgeord. Der blev faktisk udstedt en bøde på 50.000 kroner. Læs mere om den sag her.

Beskyt dit brand på Adwords

En domstol i EU for nogle år tilbage, fastslog, er det er i orden, at folk (konkurrenter) bruger et varemærkes søgeord, til at trigger en Google Adwords annonce.

Fx må en anden tøj virksomhed, godt dukke op med en annonce, på en konkurrerende virksomhed. Søger du fx på “SmartGuy”, så kan Jack&Jones vælge, at deres annoncetekst skal dukke op.

Det Jack&Jones dog ikke må, er at skrive “SmartGuy” i deres annoncetekst.

Det er derfor vigtigt, at du som minimum i en Google Adwords kampagne, køber dit eget brands søgeord – og i så mange forskellige former du overhovedet kan tænke dig til.

Du tænker måske, at du da får trafikken alligevel

Det kan godt være, at de der søger på “SmartGuy”, nok skal finde frem til SmartGuy – men folk har det jo med at blive fristet. Se på ungdommen nu om dage, med “Paradise Hotel” og “Fristet”. De bliver fristet til hvad som helst. (Omend det forhåbentlig ikke er et billede af hele vores ungdom, for så ser det godt nok skidt ud.) Og et resultat mere på side 1, vil gøre det endnu mere sikkert, at du får den besøgende.

Du skal have en “brand” kampagne sat op – alt andet vil ikke være smart. Du risikerer simpelthen at miste værdifulde besøgende. Det er nemlig den “brand” trafik, der altid konverterer bedst. Jeg er aldrig stødt på en kampagne, der kunne måle sig med en “brand kampagne.

Det skal også nævnes, at klikprisen typisk er meget lav på en “brand” kampagne. Det vil altid være den mest relevante annonce, og det ved Google – derfor belønner de dig med meget lave klikpriser på brand søgninger.

Der er ikke flere undskyldninger for dit vedkommende.
Du skal have sat en “brand” kampagne op.

Lær at sætte en “brand” kampagne op

Jeg kan hjælpe dig med at få sat en “brand” kampagne op. Jeg kan faktisk hjælpe dig med, at strukturere hele din Adwords kampagne, og lære dig selv at optimere den.

Det gør jeg igennem et meget målrettet kursus – hvor du kommer en hel dag, og bliver hjulpet med oprettelse af en Adwords konto, optimal struktur af din Adwords kampagne og undervisning i, hvordan du løbende selv kan optimere din Adwords konto.

Du går altså fra kurset, fuldt udrustet til selv at dykke ned i din Google Adwords.

Kontakt mig for at høre nærmere om den mulighed.

Filed Under: Google Adwords

4. juni 2013 by Brian Brandt Leave a Comment

Tjek dine søgeord i Google Adwords – du kan bløde penge

Bløder du penge ud til Google Adwords?

Jeg fik engang til opgave, at kigge på en Adwords kampagne, for en ingeniørvirksomhed der solgte 3D prototyper. De havde nogle ordentlige maskiner, der kunne printe plastikmodeller – fx en komplet Vestas mølle i 1:200 størrelse.

Deres daværende sælger ville gerne tiltrække en masse ekstra besøgende til deres nye website, så han havde opsat en Google Adwords kampagne, og sat 3.000 kr af i budget om måneden. Det var sådan set også gået fint – hele budgettet var brugt hver eneste måned de sidste 3 måneder. De kunne bare ikke forstå, at der ikke var kommet flere henvendelser.

Ingen henvendelser – hvorfor?

De kunne jo se i Google Analytics, at der kom masser af besøgende. Derfor blev jeg kontaktet.

Først kiggede vi lidt på websitet – det så egentlig fint ud, informativt og en tydelig kontaktmulighed. Flotte billeder og fine referencer. Ikke så meget i det store billede at sætte fingeren på.

Jeg hoppede dernæst ind i deres Google Adwords. Der var oprettet 1 kampagne, og 1 annoncegruppe, og så en stor pærevelling af søgeord. Det er jo så hvad det var. Et enkelt søgeord var dog meget uheldigt.

De laver plastikmodeller – kan du gætte hvilket ord, som deres sælger havde sat ind?

Ja – “Modeller”

Den stod for 95% af alt den trafik de havde købt. Hvad tror du, at folk søger efter, når de skriver ”modeller”. Ikke en eneste af de 95% havde konverteret til noget som helst og afvisningsprocenten var på omkring 85-90%. Puha, godt jeg kom til.

De havde blødt cirka 9.000 kroner væk, inden jeg fik pauset det søgeord. Efter “modeller” blev sat på pause, kunne de faktisk ikke få brugt deres budget hver dag.

Jeg fik skilt de relevante søgeord ud i forskellige annoncegrupper – sat en ordentlig sporing op på websitet, og nu begyndte de rent faktisk at konvertere deres besøgende til leads.

Google Adwords er ikke noget quick and dirty du lige kan sætte op. Det kræver en forståelse for din målgruppe, søgeord, struktur, annoncetekster og rigtige landingssider.

Det er en videnskab der kræver, at du sætter dig ordentlig ind i tingene og løbende optimerer på din Adwords kampagne. Hvis sælgeren havde kigget lidt dybere i sin Adwords kampagne, kunne de hurtigt have skilt ”modeller” ud af regnestykket.

Opsæt og håndter selv din Google Adwords

Det tager ressourcer at vedligeholde en Adwords kampagne, og det kan derfor være dyrt, at have et bureau til at håndtere det for dig.

Derfor har jeg oprettet et kursus, hvor du kommer til at lære, selv at kunne håndtere din Adwords kampagne. Et kursus, hvor du undervejs får opsat en velsmurt kampagne, du kan gå i luften med, mens du er på kurset. Det er med andre ord, et kursus, hvor der er value for money.

Du får undervejs på kurset, en gennemgang af hvordan du optimerer på din kampagne. Det er ikke et kursus fra a-z – det er et kursus der skærer ind til det vigtigste. Det du dagligt har brug for at kunne, for at smøre din Adwords kampagne de rette steder.

Du går fra kurset med en komplet opsat Adwords kampagne, og forudsætningerne for selv at kunne optimere den.

Det er ikke et kursus jeg propper med deltager – der er faktisk et max antal på 4 deltagere.

Kontakt mig for at høre nærmere om den mulighed.

Filed Under: Google Adwords Tagged With: roi

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Next Page »

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2023 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in