Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

Artikler om online strategi

Det at strikke en online strategi sammen kan være uoverskueligt. Der er så mange muligheder på internettet, at det kan være svært at fokusere og måske vælger du det forkerte at bruge din energi på.

Jeg har skrevet en bog der tager dig en tur op i helikopteren og præsenterer dig for de muligheder du har.
Bogen er 100% gratis og kan hentes her - Online Markedsføring.

Her er en række artikler der har forskellige indgangsvinkler til online strategier.

31. juli 2014 by Brian Brandt Leave a Comment

Sådan starter du simpel content marketing

Sådan starter du simpel content marketing

Content marketing er buzz ordet er lige for tiden. Alle i online markedsføring miljøet taler om content marketing. Noget jeg tidligere har talt om som “indholdsmarkedsføring”.

Content marketing gjort simpelt

Jeg vil her give dig et simpelt råd, så du også kan komme i gang.

Det mest simple råd – start simpelt

Rigtig mange der snakker om content marketing, taler om store kæmpe kampagner, hvor der skal skabes infografikker, store flash hjemmesider med sprudlende effekter og fantastiske lydeffekter.

Eller at du skal samle prominente personer og få dem til at give deres bedste råd en gang i ugen, mens du interviewer alle i dine branche til en stor monster artikel.

Nogle af disse tiltag kan hurtigt koste 50 – 100.000 kroner, både i tid, grafiker, udviklere og andet.

Det er gode ideer, men for de fleste fuldstændig uoverkommeligt og langt over hvad dine ressourcer rækker til.

Mit råd er derfor – KISS. Keep it simple, stupid.

Du kan for meget få midler selv komme i gang med at skabe indhold (content), som din målgruppe vil elske at læse og interagere med.

Og jeg har den perfekte plan til dig.

Brug WordPress som din platform

WordPress er en perfekt hjemmeside platform til at komme ud med indhold på. Det er et hjemmeside system, som tager 10 minutter at installere på en hjemmeside, og så er du i gang med at udgive indhold derefter.

Hvad mere perfekt er, at du kan komme på kursus hos mig i at installere WordPress og lære at bruge det.

Det næste foregår i København d. 14. august, men der kommer også et i Århus d. 10. september.

Find mere om WordPress kurset i København her

Og mere om Århus WordPress kurset her

Når du har været på det kursus, så går du derfra med en hjemmeside, som er klar til at sprøjte artikler ud, som din målgruppe gerne vil læse.

De artikler tiltrækker gode besøgende til din hjemmeside, som du efterfølgende kan få til at købe dine produkter eller benytte din service.

Jeg har et trin mere i den perfekte plan for dig.

For dit indhold skal efterfølgende markedsføres for maksimal effekt.

Undersøg hvad du skal skrive om inden du skriver det

Du skal nu i gang med at overveje søgemaskineoptimering – eller en lille gren af det arbejde. Du skal have lavet en søgeordsanalyse og hvis du vil tage den endnu smartere – en målgruppe analyse. Du skal til at undersøge hvad din målgruppe gerne vil have svar på.

Har du en VVS forretning, så sidder folk måske og søger på Google efter “skift af vandhane”, “hvordan rottesikrer jeg mine rør”, “hvad er en varmeveksler” og lignende spørgsmål. Det er de spørgsmål du skal besvare.

Så det første trin er at kunne lave en ordentlig og grundig undersøgelse på de rigtige søgesætninger.

Dernæst skal indholdet skrives. Det skal først og fremmest være til brugeren der skal læse det som du skal skrive til. Det er dog mindst ligeså vigtigt, at det er en tekst Google også kan forstå handler om søgesætningen. Der kan du skrue på små ting som Title tags, H1 overskrifter, punktopstillinger, underoverskrifter, billedeoptimering og interne links + mere.

Det kan sikre dig topplaceringer i Google på de søgesætninger, som der i forvejen er lav konkurrence om. Få søgninger, men meget relevante søgere. Dem vil vi gerne have fingrene i.

Det sidste trin i raketten er at du skal have markedsført dit nye indhold. Der skal du skyde med spredehagl. Sørg for at komme ud til så mange med budskabet om din artikel til så mange. Kontakt journalister på relevante medier, hop på forums og del det hvor det giver mening, del på de sociale medier, fortæl om det i nyhedsbrevet (på dit og gerne andres).

Den største misforståelse i content marketing er at skriver du teksten, så kommer de besøgende

Det her er ikke en Kevin Costner film, hvor du skal bygge en baseball bane. Du skal ud og gøre noget for sagen.

Det er din heldige dag – jeg kan hjælpe dig

Her til september holder jeg et kursus i søgemaskineoptimering, som netop tager udgangspunkt i den 3-trins raket jeg lige har talt om.

  1. Søgeordsanalyse
  2. Skriv gode tekster (onsite optimering)
  3. Markedsføring af din hjemmeside (linkbuilding)

Perfekt. Det vil du gerne med på.

Kan du se ideen. Du starter med et WordPress kursus, hvor du får en blog oprettet, og lært at udgive tekster på den, så optimalt som muligt.

Dernæst kan du tage på kursus i søgemaskineoptimering og lære at skrive de rigtige tekster og markedsføre dem.

Det er i mine øjne den perfekte plan til flere besøgende – simpelt

Læs mere og tilmeld dig kursus i søgemaskineoptimering her

Jeg glæder mig til vi ses på et af mine kurser.

 

Filed Under: Online Strategi, Søgemaskineoptimering, WordPress Tagged With: kursus, seo, wordpress

29. maj 2014 by Brian Brandt 3 Comments

Tilbageblik på Marketing Camp 2014

Tilbageblik på Marketing Camp 2014
Selfie af Brian Brandt
Selfie af mig inden jeg skal på og give 3 tricks foran 350 personer.

Tirsdag d. 27. maj 2014 var der Marketing Camp i København. Jeg holdte selv foredrag om ehandel og var også selv med som deltager på andres oplæg. Her er et par takeaways fra min dag.

Der var samlet over 350 personer og det var en fantastisk dag i online markedsføringens tegn.

Google Adwords oplæg

Det første oplæg jeg hørte var med Andreas Lolk, som var fløjet hele vejen fra Nicaragua og fortalte om de nyeste features i Google Adwords.

Et par takeaways fra det oplæg:

  • Du godt kan gøre en del for at optimere dit Shopping feed. Det handler om at tage så mange ting med i dit feed.
  • Optimering af dit feed kan gøres med http://www.datafeedwatch.com/
  • Husk at smide alle dine eksakte søgeord i som en negativ liste på dine dynamiske annoncer
  • Brede søgeord har fået en revival efter du kan lave remarketing i search

Det var fedt at høre på en, som arbejder med Adwords i USA, hvor de lige er en anelse længere fremme i features end i lille Danmark.

Konverteringsoptimering oplæg

Jeg havde egentlig glædet mig til at høre Frank H. Madsen om displaynetværket, men han blev desværre syg. I stedet tog jeg ind og lyttede til Mogens Møller og hans oplæg om konverteringsoptimering. Altid en fornøjelse at høre Mogens erfaringer med brugertest fra den virkelig verden.

Et par takeaways fra det oplæg:

  • Tænk fysiske butikkers service ind i din webshop. Fx sørg for at guide folk i at opfylde deres behov.
  • Filtre skal ikke være i venstre sidemenu, men ligge i toppen af kategori siden
  • Brug kvitteringssiden til andet end ingenting

Adwords / Analytics oplæg

Jeg hørte Jacob Kildebogaard tale om Adwords på store konti. Det er altid fedt at høre hvordan andre bærer sig ad med store konti, da du kan strukturere din konto på så mange forskellige måder. Oplægget gik meget på struktur og hvordan du fandt frem til at optimere.

Et par takeaways fra det oplæg

  • Husk at navngive dine kampagner ensartet, så bliver det nemmere at rapportere efterfølgende
  • Brug Supermetrics til at rapportere – http://supermetrics.com/ (virkelig et sejt værktøj)
  • Gør brug af scripts og drik øl i stedet

Mit eget Ehandel oplæg

Det er lidt svært at snakke om sit eget oplæg, 9 tricks til bedre ehandel, som succesfulde ekøbmænd ikke vil dele. Men jeg kan da lige hive et par tweets frem, fra folk der har snakket om det.

@brianbrandt … og i øvrigt. Super fedt indlæg du holdt. Der var VIRKELIG noget at komme efter!

— Thomas Høeg (@thomashoeg) 28. maj 2014

Jeg håber @brianbrandt starter en trend, for det er da et visitkort, der vil blive kigget på! #mc14dk pic.twitter.com/RBTZTyBmZW

— Michael Kjeldsen ツ (@kjeldsen) May 27, 2014

Google+ har også bragt lidt ord 

https://plus.google.com/u/1/+Ren%C3%A9Bygballe/posts/9VHYUTZLfQT

Speakerscore

Der blev brugt Speakerscore til at deltagerne kunne anmelde vores oplæg.
Jeg har indtil videre en Speakerscore på 86 ud af 100. Det synes jeg selv er rigtig fedt. Der var også anmeldelser som denne:

speakerscore anmeldelse

Du kan se mine slides fra oplægget herunder. Jeg synes det var mega fedt at holde oplægget og har du brug for en taler til en snak om ehandel, så kan du altid hyre mig. Giv mig et kald.

Præsentationen fra mit oplæg

9 tricks til bedre ehandel, som succesfulde ekøbmænd ikke vil dele – Marketing Camp 2014 from ClickStarter

Filed Under: Online Strategi Tagged With: marketing camp

15. januar 2014 by Brian Brandt 5 Comments

Simpelt trick til at få flere tilmeldte til nyhedsbrevet

En god liste med mange tilmeldte til dit nyhedsbrev kan give ufattelig meget opmærksomhed og mere forretning.

Jeg får rigtig mange besøgende via mit aktive nyhedsbrev hos ClickStarter. Det kan du også tilmelde dig her, det er gratis og kommer 1 gang i ugen med gode råd til online markedsføring, fx søgemaskineoptimering, Google Adwords og lignende.

Find dem der har tilmeldt sig med forkert email adresse

Tricket for at få flere tilmeldt dit nyhedsbrev er faktisk meget simpelt. Du skal bare rette de fejl, som folk lavede da de tilmeldte sig. Det er nemlig ofte, at folk laver en slåfejl mens de taster nyhedsbrevet.

Gode email systemer, som fx Campaign Monitor, Mailchimp eller Ubivox fanger det man kalder “Bounced emails“.

Det betyder at de har forsøgt at levere til en email til en mail adresse, men de fik den tilbage, fordi den ikke eksisterede – eller ikke svarede da de bankede på døren til indbakken. Det er den liste over “bounced emails” du skal finde i dit mail system.

Typiske fejl folk laver når de taster

Slåfejl, fx:

  • platne i stedet for plante
  • gnail i stedet for gmail
  • bbd i stedet for bbs

Forkert domæneendelse, fx

  • gmail.dk i stedet for gmail.com
  • hotmail.dk i stedet for hotmail.com

Der er som regel meget nemt at se når der er fejl, og så er det bare at rette det, og importere den email adresse i dit email system igen. Vupti, så har du nemt fået flere rigtige tilmeldte til dit nyhedsbrev.

Jeg har selv lige lavet tricket med min liste, og fandt faktisk hele 20 forskellige, hvor det var meget tydeligt, at de havde lavet en slåfejl. Der kan ligge 20 potentielle kunder, som kan give mig mere forretning.

Filed Under: Online Strategi Tagged With: nyhedsbrev

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 36
  • Next Page »

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2021 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in