Tirsdag d. 27. maj 2014 var der Marketing Camp i København. Jeg holdte selv foredrag om ehandel og var også selv med som deltager på andres oplæg. Her er et par takeaways fra min dag.
Der var samlet over 350 personer og det var en fantastisk dag i online markedsføringens tegn.
Google Adwords oplæg
Det første oplæg jeg hørte var med Andreas Lolk, som var fløjet hele vejen fra Nicaragua og fortalte om de nyeste features i Google Adwords.
Et par takeaways fra det oplæg:
- Du godt kan gøre en del for at optimere dit Shopping feed. Det handler om at tage så mange ting med i dit feed.
- Optimering af dit feed kan gøres med http://www.datafeedwatch.com/
- Husk at smide alle dine eksakte søgeord i som en negativ liste på dine dynamiske annoncer
- Brede søgeord har fået en revival efter du kan lave remarketing i search
Det var fedt at høre på en, som arbejder med Adwords i USA, hvor de lige er en anelse længere fremme i features end i lille Danmark.
Konverteringsoptimering oplæg
Jeg havde egentlig glædet mig til at høre Frank H. Madsen om displaynetværket, men han blev desværre syg. I stedet tog jeg ind og lyttede til Mogens Møller og hans oplæg om konverteringsoptimering. Altid en fornøjelse at høre Mogens erfaringer med brugertest fra den virkelig verden.
Et par takeaways fra det oplæg:
- Tænk fysiske butikkers service ind i din webshop. Fx sørg for at guide folk i at opfylde deres behov.
- Filtre skal ikke være i venstre sidemenu, men ligge i toppen af kategori siden
- Brug kvitteringssiden til andet end ingenting
Adwords / Analytics oplæg
Jeg hørte Jacob Kildebogaard tale om Adwords på store konti. Det er altid fedt at høre hvordan andre bærer sig ad med store konti, da du kan strukturere din konto på så mange forskellige måder. Oplægget gik meget på struktur og hvordan du fandt frem til at optimere.
Et par takeaways fra det oplæg
- Husk at navngive dine kampagner ensartet, så bliver det nemmere at rapportere efterfølgende
- Brug Supermetrics til at rapportere – http://supermetrics.com/ (virkelig et sejt værktøj)
- Gør brug af scripts og drik øl i stedet
Mit eget Ehandel oplæg
Det er lidt svært at snakke om sit eget oplæg, 9 tricks til bedre ehandel, som succesfulde ekøbmænd ikke vil dele. Men jeg kan da lige hive et par tweets frem, fra folk der har snakket om det.
@brianbrandt … og i øvrigt. Super fedt indlæg du holdt. Der var VIRKELIG noget at komme efter!
— Thomas Høeg (@thomashoeg) 28. maj 2014
Jeg håber @brianbrandt starter en trend, for det er da et visitkort, der vil blive kigget på! #mc14dk pic.twitter.com/RBTZTyBmZW
— Michael Kjeldsen ツ (@kjeldsen) May 27, 2014
Google+ har også bragt lidt ord
https://plus.google.com/u/1/+Ren%C3%A9Bygballe/posts/9VHYUTZLfQT
Speakerscore
Der blev brugt Speakerscore til at deltagerne kunne anmelde vores oplæg.
Jeg har indtil videre en Speakerscore på 86 ud af 100. Det synes jeg selv er rigtig fedt. Der var også anmeldelser som denne:
Du kan se mine slides fra oplægget herunder. Jeg synes det var mega fedt at holde oplægget og har du brug for en taler til en snak om ehandel, så kan du altid hyre mig. Giv mig et kald.
Præsentationen fra mit oplæg
Ole Gregersen says
Tak for en fin opsamling og spændende slides der også giver mening selvom jeg ikke var til præsentationen.
/Ole
Henrik / farvede kontaktlinser uden styrke says
Godt oplæg som giver mening også uden at have hørt dig 🙂
Slide 60 pstt 2 minutter – hvor i købsflowet er den placeret – før ordrebekræftelsens side ? umiddelbart efter eller som en særlig mail?
Har selv lige lavet en webshop og vil gerne have kundekommentarer
mvh Henrik
Brian Brandt says
Den ligger på kvitteringssiden. Det vil sige, EFTER, de har foretaget et køb.