Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

20. januar 2012 by Brian Brandt 4 Comments

Fredagslinks – Uge 3

Efter et par ugers fravær med fredagslinks på grund af lidt julestress, så er jeg igen klar med en omgang links til dig. Derfor er listen også ekstrem lang denne gang, da jeg har læst meget over julen (dog primært i Game of Thrones serien:-)). Der er denne gang alt over job muligheder, virale kampagner, politik, ebøger, e-handel, landing page, McDonalds, Facebook, Youtube og PPC. God fornøjelse.

Clickstarter søger en SEO / Online marketing person

Lige lidt skamløs reklame for et jobopslag jeg selv har lavet via Clickstarter. Jeg har brug for hjælp til at udføre en række opgaver, herunder linkbuilding, tekster, rapportering etc – faktisk vil stillingen minde meget om en personlig assistent for mig :-). Kender du en – så send dem ind på ovenstående side.

Pizzaboomerang – syret video

Denne video er uden tvivl lavet så syret som overhovedet muligt, for at skabe en viral effekt. Men det er sjovt, meget sjovt – men måske mest underligt. Se den og se den hele vejen igennem.

Dansk affiliate marketing podcast

Navnet er umuligt at stave eller huske, men det hedder noget lignende “The Industrious Geeks” (Hvilket konstant får mig til at tænke på “Inglorious Bastards” :-)). Deres intro er på engelsk, navnet er engelsk – men de snakker dansk. Det er Mikael Rieck og Søren Riisager der står bag, så det bliver spændende at følge.

Jeg vil ikke give dig et arbejde

Niklas laver her en meget skarp beregning af, hvorfor han ikke ønsker at starte en virksomhed i Danmark – og derfor ikke ønsker at skabe flere jobs.

1 million for at skrive en bog

Benjamin fortæller om den proces han har været igennem for at skrive hans nye ebog. Det er meget interessant læsning, og en proces alle bør gå igennem når de skriver en ebog.

7 skarpe fejl en erfaren e-købmand har lavet

Vadskær er på banen med 7 af de dumme fejl han har lavet igennem sin 11 årige karriere som e-købmand. Det er guf og gode råd.

Hvordan nuggets fra McDonald er lavet

Når du har læst dette indlæg, så vil du aldrig mere spise nuggets – det kan jeg garantere dig. Fy for pyffer.

8 spørgsmål til din landing page

Michael har igen skrevet et godt indlæg om landing pages. Han stiller 8 spørgsmål, som du bør stille til din landing page.

Facebook profil design

Dette er nok mest for sjovt – men her er 40 rigtig kreative forslag til hvordan en Facebook profil side kan komme til at se ud, med det nye Timeline design. Ret morsomme designs der er fundet på.

10 trin til at få mere ud af Youtube 

Youtube kom for lidt tid siden med et helt nyt design, og nogle nye muligheder for at style din egen Youtube kanal. Det kommer Atcore med en ret god forklaring til, hvordan du kan gøre her.

145 råd om PPC

Dette er en vild liste – ligemeget hvor meget du har arbejdet med PPC, så kan du sikkert få et par aha oplevelser ved lige at kigge denne liste igennem.

Filed Under: E-handel, Fredagslinks, Google Adwords, Konverteringsoptimering, Online Strategi, Sociale Medier Tagged With: e-handel, facebook, landing page, ppc, viral video, youtube

9. december 2011 by Brian Brandt 1 Comment

Fredagslinks – Uge 49

Denne uges fredagslinks er om iværksætteri, forståelse af kunder og målgrupper, mailsystemet Campaign Monitor, Gary Vaynerchuks sociale medier snak og til sidst om SEMaward. God læselyst.

Iværksætter julekalender hos Lars

Lars Bachmann kørte for et par år siden en iværksætterkalender, hvor jeg også havde et indlæg med om Forlaget Myll. Han gentager succesen i år, med en række interessante personligheder der blogger et indlæg hver dag.

Forstå dine kunder

Nicolaj har skrevet et godt indlæg om at forstå dine kunder og ramme målgruppen. Det er essentielt i markedsføring – men er noget der ofte bliver glemt.

Campaign Monitor nu med Facebook app

Campaign Monitor som er et godt mailsystem til at håndtere dit nyhedsbrev har nu gjort det endnu nemmere at tilføje en “Tilmeld dig nyhedsbrev” boks på din Facebook side. Hvis du mangler et mailsystem, så kig på Campaign Monitor – og jeg hjælper dig gerne med at sætte det op.

Gary Vaynerchuk med en inspirerende tale

Jeg faldt over en video med Gary Vaynerchuk, som er blevet lidt af et ikon indenfor sociale medier, da han har skabt en kæmpe succes med en vin-webshop ved at have gjort stor brug af de sociale medier – og specielt hans vin-kanal har været en af driverne i den proces. Lyt til den – den er fyldt med guldkorn.

SEMaward nomineringerne er klar

SEMaward startede sidste år, hvor der er blevet nomineret en række indlæg fra forskellige blogs på nettet, og du kan nu gå ind og stemme på det indlæg du synes er bedst i den pågældende kategori. Min WordPress SEO video er også nomineret i kategorien “Podcast og Screencasts”. Stem gerne hvis du synes det var en god video.

Der har været lidt diskussion rundt omkring om SEMaward og jeg har selv blandet mig i den debat med dette indlæg.

Filed Under: Fredagslinks, Online Strategi, Sociale Medier Tagged With: campaign monitor, gary vaynerchuk, iværksætteri, semaward

6. oktober 2011 by Brian Brandt 5 Comments

Skræmmer Facebook Like knappen dine besøgende ?

Skræmmer Facebook Like knappen dine besøgende ?

Jeg fik en interessant case om Facebook marketing fra Peter den anden dag, der driver webshoppen Coolskins der sælger skins til din laptop, iphone, ipad eller lignende, som jeg har tænkt lidt over, og vil forsøge at besvare hans spørgsmål her på bloggen.

Mail fra Peter

Vi ville gerne udvide vores fangruppe på Facebook og har i en periode brugt Facebooks egne reklamer til at skaffe opmærksomhed og nye “likes”. Men vi synes generelt, at Facebook reklamer er for dårlige og for dyre. Vi tænkte i stedet, at vi ville gøre noget andet.

Flere fansider har skjulte sider med rabatkoder til deres fans. Problemet med disse er, at man rent faktisk skal få brugeren ind på Facebook for at gøre dette rigtigt synligt. Vi tænkte, om der var en måde, hvor vi kunne trække dette ud af Facebook og enten øge vores omsætning og/eller øge vores fangruppe.

Vi programmerede et lille script, der arbejder sammen med Facebook’s egne plugins. Programmet undersøger, hvorvidt brugeren er medlem af vores fangruppe – og præsentere en rabatkode til fri fragt, hvis dette er tilfældet.
Hvis brugeren endnu ikke er medlem, så tilbyder den medlemskab mod at afsløre rabatkoden.

Vi er derfra gået fra fri fragt til 15 kr. til fragt og håndtering.

Vi betaler reelt set 15 kr. per fan – men penge vi ikke tidligere har beregnet med.

Tror du, at det vil betydeligt negativt påvirke vores konvertering at lokke folk på denne måde til vores Facebook gruppe? Vil metoden skræmme flere, end vi får ind i fans eller øget omsætning?

Hvad tror du om dette? Er det smart?”

Mit svar om Facebook Like marketing

Først og fremmest, så synes jeg det er rigtig godt udført og bestemt godt tænkt med jeres integrering af Facebook Like knappen i jeres webshop.

Her er et screenshot af deres Facebook boks implementeret: (klik for stort billede)

Facebook marketing via like

Jeg har selv lige gennemført et køb af et iPhone 4 cover med unikt design – glæder mig til at modtage det – og der syntes jeg faktisk ikke den var ret tydelig. Det var mere en tilfældighed, at jeg så den. Mine øjne fokuserede meget på den orange knap ”gå til bestilling”.

Hvis I kunne – ville jeg nok vælge at flytte rundt på de to kasser, ”Facebook” og ”Rabatkoder”.

Sidebemærkning: Jeg ville ikke kalde den ”Rabatkoder” – det gør at folk vil forsøge at google rundt efter en rabatkode, og i tilfælde holde folk fra at købe. Kald den i stedet ”Kommentarer”.

Endnu sjovere kunne være, hvis du lavede en A/B splittest på placeringen og kom herind efterfølgende og fortalte om resultatet.

Selve knappen jeg skal trykke på for at ”like” falder meget i med baggrunden. Den ville jeg gøre mere tydelig.

Det var det brugermæssige / konverteringsoptimering. Nu til dit egentlige spørgsmål – skræmmer det dine besøgende.

Skræmmer Facebook boksen de besøgende

Nej – det tror jeg ikke det vil. Folk bliver efterhånden bombarderet med Facebook like knapper over alt – vi skal efterhånden like alt hvad vi laver. Lige fra et toiletbesøg på 7-eleven til koncerten med Finn and the Funny Boys til Dalager Marked i Borris.

Derfor tror jeg måske jeres Facebook boks vil falde lidt i med alt det andet Facebook marketing der sker – muligvis også derfor jeg selv overså den i første omgang.

Nogle vil se det som en mulighed for at score 15 kroner, og når de har modtaget varen, så ”unliker” de jeres Facebook Side. Sådan er det, og det kan man ikke lave om på (selvom Facebook hjælper jer godt på vej ved at gøre tingene møgbesværligt).

Resultatet

Jeg håber du kommer tilbage og deler lidt tal med os senere, for jeg synes det er godt tænkt og udført – så det klare facts vil gøre os klogere på, om dine besøgende også synes det.

Hvad tror du – skræmmer du dine besøgende ved at bruge Facebook Like, enten på Coolskins måde eller generelt bare ved at have det i din webshop ?

Filed Under: E-handel, Læserspørgsmål, Online Strategi, Sociale Medier Tagged With: facebook, facebook like, facebook marketing

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Next Page »

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2022 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in