Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt

12. november 2013 by Brian Brandt 27 Comments

Splittest af nyhedsbrev tilmelding fra Twami – skader det salget ?

Splittest af nyhedsbrev tilmelding fra Twami – skader det salget ?

Du har sikkert set dem rigtig mange steder de sidste par måneder. Markedet er boomet med dem. De popper op hele tiden. Jeg taler om en “slideup” nyhedsbrev tilmelding boks. (har du et bedre navn?).

sovedyret-twami

Du kan også kalde dem en Twami boks. For det er tjenesten Mogens Møller står bag, som har ansvaret for rigtig mange af dem. Der findes så ligeså mange, som selv har udviklet de slideups, mig selv inklusiv, men nu da Mogens tilbød en gratis prøveperiode, sprang jeg på.

Splittestede med og uden

Jeg tænkte, at jeg ikke kunne sætte sådan en fætter på, uden at vide om det gjorde godt eller skidt for konverteringsraten i forhold til salg i shoppen. Flere nyhedsbrev tilmeldinger skal der nok komme – det har rigeligt andre allerede testet.

Derfor satte jeg en simpel splittest op mellem “Med Twami boks” og “Uden Twami boks”.

Vinderen blev…

Splittesten kørte indtil der kom en vinder, med 96% sikkerhed – og resultatet overraskede mig faktisk. Ret hurtigt kunne jeg se, at konverteringsraten (i forhold til et salg) steg, når der var en popup på. Min tese havde i første omgang været, at det nok ville forstyrre billedet for meget. De bliver jo også sendt ind på en “tak for tilmelding” side, som også kunne have fået dem til at lukke browseren.

twami-konverteringsrate-salg

Der har altså været en forbedring på hele 25% i konverteringsraten. Det synes jeg faktisk er ret så vildt. Mogens Møller, der selv arbejder med splittest, godkender også for validiteten i resultatet (om end han jo er lidt farvet af, at Twami er hans system :-)) .

Bonus info fra Google Analytics

Afvisningsprocenten generelt på: Med Twami boks (46,3%) og uden Twami boks (47,8%).

Afvisningsprocenten på “tak for tilmeldt siden” : 7% (så folk har altså surfet videre efter de blev tilmeldt nyhedsbrevet)

Hvorfor vinder popup

Jeg har faktisk svært ved at finde en god årsag til, at konverteringsraten bliver så meget bedre. Måske tænker folk, at en webshop der tilbyder et gavekort på 1.000 kroner må være seriøse – eller også fandt de den tegnede Fabbedyr så sjov, at de følte sig velkommen.

Hvad tror du er årsagen ? Giv gerne din mening i kommentarene.

Filed Under: Konverteringsoptimering Tagged With: nyhedsbrev, twami

2. juni 2012 by Brian Brandt 3 Comments

Sig hej til Google Analytics Eksperimenter

Sig hej til Google Analytics Eksperimenter

Google har valgt at lukke deres værktøj til splittest og multivariant test – Google Website Optimizer, til fordel for Google Analytics Eksperimenter. Det sker d. 1. august 2012. Heldigvis er det kun for at gøre tjeneste endnu bedre – da de har valgt at integrere den 100% ind i Google Analytics. Et meget fornuftigt træk, da det nu er meget nemmere at koble test-data sammen med besøgs-data.

Google Analytics – Eksperimenter

Google har valgt at kalde det “Eksperimenter” på dansk. På engelsk “Experiments”. Du finder dens administration inde i Google Analytics kontrolpanelet under “Indhold -> Eksperimenter”.

Eksperimenter i Google Analytics
Eksperimenter i Google Analytics

Hvis du kender Google Website Optimizer, så kan du også se, at interfacet har fået lidt et løft i det grafiske – men jeg synes også brugervenligheden er steget en del. Google Website Optimizer har været en smule teknisk og nørdet (ikke fordi det var særlig besværligt – men det var ikke helt så brugervenligt).

Eksperimenter kobles sammen med Mål

En af de features der virker smart, er den direkte kobling mellem dine eksisterende (eller nyoprettede) mål i Google Analytics.

Mål kobles med Eksperimenter
Mål kobles med Eksperimenter

Det giver dig et nyt sæt data, som du kan optimere og analysere dine tests ud fra. Du kan for eksempel gå ind og kigge på hvilken kilde der har sendt den bedste trafik i forhold dine eksperimenter. Det kunne jo være at folk fra Amino udfører flere mål med Eksperiment A, mens besøgende fra Google udfører flere mål med Eksperiment B.

Tilføjelse af eksperimentkoden

Du skal desværre stadig indsætte en stump javascript kode i dine filer for at det kan lade sig gøre at lave eksperimenter. Jeg synes ellers det kunne have været cool, hvis det havde kunnet undgåes. De smarte Google udviklere burde da kunne komme op med et system, hvor det ville være nok bare at have Google Analytics UA koden implementeret. Det kan være det kommer en dag.

Du kommer dog i første omgang ikke ud over, at du lige skal tilføje en stump script kode i <head> tag’et. Det er dog bare en copy / paste – så det overkommer du selvfølgelig nok. Jeg tænker bare på de mange CMS, hvor det rent faktisk ikke er muligt – eller at du skal til at have fat i din udvikler – og så er det allerede en begrænsning for mange.

Google Eksperimenter er en kærkommen udvikling, og jeg glæder mig til at sætte de første par splittest op, og analysere på de tal.

Kommer du til at bruge Google Analytics Eksperimenter ?

Filed Under: E-handel, Konverteringsoptimering, Webanalyse Tagged With: eksperimenter, google analytics, google analytics eksperimenter, google eksperimenter, google website optimizer

20. januar 2012 by Brian Brandt 4 Comments

Fredagslinks – Uge 3

Efter et par ugers fravær med fredagslinks på grund af lidt julestress, så er jeg igen klar med en omgang links til dig. Derfor er listen også ekstrem lang denne gang, da jeg har læst meget over julen (dog primært i Game of Thrones serien:-)). Der er denne gang alt over job muligheder, virale kampagner, politik, ebøger, e-handel, landing page, McDonalds, Facebook, Youtube og PPC. God fornøjelse.

Clickstarter søger en SEO / Online marketing person

Lige lidt skamløs reklame for et jobopslag jeg selv har lavet via Clickstarter. Jeg har brug for hjælp til at udføre en række opgaver, herunder linkbuilding, tekster, rapportering etc – faktisk vil stillingen minde meget om en personlig assistent for mig :-). Kender du en – så send dem ind på ovenstående side.

Pizzaboomerang – syret video

Denne video er uden tvivl lavet så syret som overhovedet muligt, for at skabe en viral effekt. Men det er sjovt, meget sjovt – men måske mest underligt. Se den og se den hele vejen igennem.

Dansk affiliate marketing podcast

Navnet er umuligt at stave eller huske, men det hedder noget lignende “The Industrious Geeks” (Hvilket konstant får mig til at tænke på “Inglorious Bastards” :-)). Deres intro er på engelsk, navnet er engelsk – men de snakker dansk. Det er Mikael Rieck og Søren Riisager der står bag, så det bliver spændende at følge.

Jeg vil ikke give dig et arbejde

Niklas laver her en meget skarp beregning af, hvorfor han ikke ønsker at starte en virksomhed i Danmark – og derfor ikke ønsker at skabe flere jobs.

1 million for at skrive en bog

Benjamin fortæller om den proces han har været igennem for at skrive hans nye ebog. Det er meget interessant læsning, og en proces alle bør gå igennem når de skriver en ebog.

7 skarpe fejl en erfaren e-købmand har lavet

Vadskær er på banen med 7 af de dumme fejl han har lavet igennem sin 11 årige karriere som e-købmand. Det er guf og gode råd.

Hvordan nuggets fra McDonald er lavet

Når du har læst dette indlæg, så vil du aldrig mere spise nuggets – det kan jeg garantere dig. Fy for pyffer.

8 spørgsmål til din landing page

Michael har igen skrevet et godt indlæg om landing pages. Han stiller 8 spørgsmål, som du bør stille til din landing page.

Facebook profil design

Dette er nok mest for sjovt – men her er 40 rigtig kreative forslag til hvordan en Facebook profil side kan komme til at se ud, med det nye Timeline design. Ret morsomme designs der er fundet på.

10 trin til at få mere ud af Youtube 

Youtube kom for lidt tid siden med et helt nyt design, og nogle nye muligheder for at style din egen Youtube kanal. Det kommer Atcore med en ret god forklaring til, hvordan du kan gøre her.

145 råd om PPC

Dette er en vild liste – ligemeget hvor meget du har arbejdet med PPC, så kan du sikkert få et par aha oplevelser ved lige at kigge denne liste igennem.

Filed Under: E-handel, Fredagslinks, Google Adwords, Konverteringsoptimering, Online Strategi, Sociale Medier Tagged With: e-handel, facebook, landing page, ppc, viral video, youtube

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next Page »

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2021 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in