Denne gang skal vi kigge lidt på konverteringsoptimering, dårlige SEO råd, Digital Markedsføring 2011 og Google Adsense.
God fornøjelse.
Jeg faldt over denne (engelske) side med en ret stor guide i A/B splittesting, som er så vigtigt i forhold til at optimere din hjemmeside. Den har en stor bunke links til andre artikler – så hvis du mangler læsning, så kan du bare gå i gang.
Frank har samlet en god liste over de mest gængse forkerte antagelser omkring søgemaskineoptimering. Det er det som gør SEO både så irriterende, men også sindssyg spændende, da det konstant ændrer sig. Du bliver nød til at følge med, teste tingene og holde dig til din sunde fornuft for at være dygtig til SEO.
Digital Markedsføring 2011 har åbnet for tilmelding
Potter har været god til at skabe hype omkring Digital Markedsføring 2011 i Holstebro i år, og nu er tilmeldingen endelig åben.
Jeg har allerede tilmeldt mig, og forventer at skulle se Riisagers blackhat foredrag, Klitgaards nyhedsbrev foredrag og Michaels foredrag om landing pages. Tror det bliver rigtig godt.
Hvis du skal med, så lad os da lige mødes til en kort snak.
Fjern de dårligt betalende Adsense annoncører
Casper eksperimenterer en del med Adsense annoncer lige nu, og fortalte om et godt lille tricks med at fjerne annoncører som microsoft.com i dine Adsense annoncer. Det kan dog være et farligt trick, da det kræver der er mange andre, ellers falder den helt tilbage til næsten ikke at give noget.
Hans liste er måske ikke så relevant for danske sites, men funktionen er relevant, for så ved du hvordan du selv sorterer i dem du ikke ønsker der reklamerer på din side – fx konkurrenter eller andet.
Peter says
Nice! Det kan godt være, at vi skal til at kigge på A/B splitting og se om vi kan få et par promiller bedre sales conversion.