Google Adwords har for nyligt lanceret et nyt annonceformat, som giver væsentlig mere tekst i annoncen – faktisk over 50% mere.
Hvis du er en first mover på dette, så har du chancen for at blive vist med en annonce der er væsentlig større end dine konkurrenter. Det giver dig en bedre CTR (click through rate) og dermed flere besøgende.
En højere CTR giver også bedre kvalitetsresultater for dine søgeord, hvilket i sidste ende leder til billigere klikpriser.
Du vil altså gerne gøre brug af de nye annoncer.
Før og efter billeder af de nye Adwords annoncer
Her er det gamle format på annoncerne.
Det nye vil komme til at se sådan her ud. Bemærk at der er mere tekst med.
Du har faktisk 2 overskrifter at gøre godt med, på hver 30 tegn.
Tidligere var der kun 1 overskrift på 25 tegn.
Nu har du 80 tegn at gøre godt med i beskrivelsen, hvor du tidligere kun havde 70 tegn. De 70 tegn var fordelt på 2 x 35 linjer, nu er de samlet i en linje.
Det er noget der kan mærkes og giver dig mulighed for at få endnu flere overbevisende detaljer med i din annonce.
Administrationen af annoncerne
Frem til d. 26. oktober kan du stadig bruge den gamle administration af annoncer (Google kalder den “standardtekstannoncer”). Fra den dato vil du ikke længere kunne lave standardtekstannoncer.
Dine gamle annoncer vil dog stadig virke efter den dato.
De nye “udvidet tekstannonce” har en administration der ser sådan her ud.
Det der virker mest ekstra i udvidet tekstannonceformat er “Overskrift 2”.
Det er 30 tegn mere end tidligere. De 2 overskrifter (1 & 2) vil typisk komme til at stå på samme linje, adskilt med en bindestreng (-).
Derfor bør du ikke sætte et punktum til sidst. Det var det gamle trick i “standardtekstannoncerne”, for at få dem op på 1 linje. I de nye sker det helt automatisk.
Stien er også anderledes. Førhen kunne du lave en lang url, men nu bliver den splittet op i 2 sektioner. 15 tegn i hver boks, adskilt med en skråstreg.
Sørg for at få dine søgeord med der.
Gode råd til de nye annoncer i Adwords
- Få flere af dine salgsargumenter med i annoncen – det nye format kan typisk give dig mindst 1 argument hvorfor de skal klikke mere.
- Nu skulle det være muligt at få flere “call to actions” med, som fx køb, bestil, se mere her, tilmeld dig, læs videre, etc
- Prøv at gentænke din annonce, fremfor bare at bruge den samme. Med den ekstra tekst (faktisk 45 karakterer i alt), behøver du ikke længere bruge så mange krumspring for at få hele budskabet med.
- Prøv at starte med at splitteste det nye annonceformat mod det gamle. Udvælg et par af de annoncegrupper som har mange eksponeringer, så du hurtigt får nogle resultater. Det er et helt nyt format og du har brug for erfaringer med det.
Der er ikke andet for dig end at komme i gang med at oprette nye annoncer. Vær glad for den ekstra plads. Det giver dig mere frihed, da det nu er muligt at få det hele med i det nye Adwords annonce format.
Adwords er også en af de discipliner du lærer på Web Marketing Manager uddannelsen på IBC, hvor jeg selv kommer og underviser i ehandel. Så der kan du tage med og lære endnu mere om det.
Skriv et svar