Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt
Online marketing blog » Konverteringsoptimering » Få maksimalt ud af dit nyhedsbrev med det rette system

18. november 2013 by Brian Brandt Leave a Comment

Få maksimalt ud af dit nyhedsbrev med det rette system

Få maksimalt ud af dit nyhedsbrev med det rette system

Der findes power mail systemer der kan hjælpe dig

Som introen starter ud med, så ligger der rigtig meget information gemt i de nyhedsbreve du sender ud – for du sender nyhedsbreve (mails) ud til dine kunder og potentielle kunder – IK?

Hvad ligger gemt ?

Det rigtige mail system kan gøre en række ting for dig, som du formentlig ikke tænkte muligt.

Splitteste emnefelter

Et af mine yndlingsting når jeg sender mails ud, er at teste emnefeltet. En simpel splittest, hvor jeg laver to forskellige emnefelter – og den der får flest åbninger af min email vinder.

Vent, hvad sagde du. Er det ikke alle der åbner mine nyhedsbreve. Et stort rungende NEJ! Det er faktisk langt fra alle. Åbner 50% af de tilmeldte dit nyhedsbrev, så begynder det at ligne noget – ofte står det meget værre til. Det rigtige mail system kan fortælle dig din åbningsrate.

Hvad ellers

Det kan også fortælle dig, hvor mange der klikker på links i indholdet, hvor mange der åbnede flere gange, hvem der har åbnet alle dine email, eller hvem der ingen mails har åbnet, lade dig sende mailen igen til dem der ikke åbnede første gang, flette ind i teksten, etc.

Hvordan skal jeg splitteste

Du sidder nok også tænker, hvad og hvordan du kan splitteste. Jeg forsøgte mig for eksempel med en “klinisk” test.

Version A : Bruger du aben eller den stilrene?

Version B : ClickMail – Uge 43 : Mailsystemer

Det er 2 radikale forskellige emnefelter. Den ene en klinisk virksomhedsagtig, den anden en fræk abe.

Men hvad mener jeg med “aben” og “den stilrene”? Det skal jeg fortælle dig.

Aben hentyder til “Mailchimp” og den stilrene hentyder til “Campaign Monitor“. Det er de 2 mail systemer jeg som regel anbefaler. Denne mail du sidder og læser nu, er skrevet i Campaign Monitor og er i mine øjne, den stilrene – hvor design er i højsæde og en stilren tilgang til bruger administration og mails.

Mailchimp derimod er klassens frække dreng, med aben (eller chimpansen) som frontfigur, der igennem hele dens administration kommer med sjove citater, billeder og andet.

Begge systemer er lige gode i mine øjne – det eneste der skiller en lille smule ud er prisen – hvor Mailchimp er gratis op til 2.000 tilmeldte (imod en logo i hver mail du sender). Kommer du op i mange email adresser (10.000+), udlignes prisen mere.

Hvilket emnefelt vandt ?

aben-stilren

Du skal selvfølgelig lige have resultatet af den A / B splittest jeg lavede.

Som du kan se, så var det version A der vandt med 30,4%. Det vil sige 4 ud af 100 flere der åbnede mit nyhedsbrev. Der er over 2.000 på mit nyhedsbrev. Det betyder, at ved at have det rette emnefelt, så kunne jeg altså få mere end 80 flere til at åbne. Nogle gange sælger jeg et eller andet i mine nyhedsbreve – og ved at have 80 flere der åbner, så er sandsynligheden for at sælge endnu mere jo ret stor.

Hvad venter du på?

Du skal i gang med at bruge et ordentligt mail system – de indbyggede i dit CMS er sjældent tilstrækkeligt. Du har simpelthen ikke de funktioner og data, som bør være tilgængelig.

 

Filed Under: Konverteringsoptimering, Online Strategi Tagged With: campaign monitor, mailchimp, nyhedsbrev

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Unoeuro:

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2019 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in