
Der findes power mail systemer der kan hjælpe dig
Som introen starter ud med, så ligger der rigtig meget information gemt i de nyhedsbreve du sender ud – for du sender nyhedsbreve (mails) ud til dine kunder og potentielle kunder – IK?
Hvad ligger gemt ?
Det rigtige mail system kan gøre en række ting for dig, som du formentlig ikke tænkte muligt.
Splitteste emnefelter
Et af mine yndlingsting når jeg sender mails ud, er at teste emnefeltet. En simpel splittest, hvor jeg laver to forskellige emnefelter – og den der får flest åbninger af min email vinder.
Vent, hvad sagde du. Er det ikke alle der åbner mine nyhedsbreve. Et stort rungende NEJ! Det er faktisk langt fra alle. Åbner 50% af de tilmeldte dit nyhedsbrev, så begynder det at ligne noget – ofte står det meget værre til. Det rigtige mail system kan fortælle dig din åbningsrate.
Hvad ellers
Det kan også fortælle dig, hvor mange der klikker på links i indholdet, hvor mange der åbnede flere gange, hvem der har åbnet alle dine email, eller hvem der ingen mails har åbnet, lade dig sende mailen igen til dem der ikke åbnede første gang, flette ind i teksten, etc.
Hvordan skal jeg splitteste
Du sidder nok også tænker, hvad og hvordan du kan splitteste. Jeg forsøgte mig for eksempel med en “klinisk” test.
Version A : Bruger du aben eller den stilrene?
Version B : ClickMail – Uge 43 : Mailsystemer
Det er 2 radikale forskellige emnefelter. Den ene en klinisk virksomhedsagtig, den anden en fræk abe.
Men hvad mener jeg med “aben” og “den stilrene”? Det skal jeg fortælle dig.
Aben hentyder til “Mailchimp” og den stilrene hentyder til “Campaign Monitor“. Det er de 2 mail systemer jeg som regel anbefaler. Denne mail du sidder og læser nu, er skrevet i Campaign Monitor og er i mine øjne, den stilrene – hvor design er i højsæde og en stilren tilgang til bruger administration og mails.
Mailchimp derimod er klassens frække dreng, med aben (eller chimpansen) som frontfigur, der igennem hele dens administration kommer med sjove citater, billeder og andet.
Begge systemer er lige gode i mine øjne – det eneste der skiller en lille smule ud er prisen – hvor Mailchimp er gratis op til 2.000 tilmeldte (imod en logo i hver mail du sender). Kommer du op i mange email adresser (10.000+), udlignes prisen mere.
Hvilket emnefelt vandt ?
Du skal selvfølgelig lige have resultatet af den A / B splittest jeg lavede.
Som du kan se, så var det version A der vandt med 30,4%. Det vil sige 4 ud af 100 flere der åbnede mit nyhedsbrev. Der er over 2.000 på mit nyhedsbrev. Det betyder, at ved at have det rette emnefelt, så kunne jeg altså få mere end 80 flere til at åbne. Nogle gange sælger jeg et eller andet i mine nyhedsbreve – og ved at have 80 flere der åbner, så er sandsynligheden for at sælge endnu mere jo ret stor.
Hvad venter du på?
Du skal i gang med at bruge et ordentligt mail system – de indbyggede i dit CMS er sjældent tilstrækkeligt. Du har simpelthen ikke de funktioner og data, som bør være tilgængelig.
Skriv et svar