Brian Brandt

Jyden der kalder en spade for en spade..

  • Online Strategi
  • E-handel
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Ebøger af Brian Brandt
  • Kontakt
Online marketing blog » Online Strategi » Keypoints fra Marketing Camp 2015

10. juni 2015 by Brian Brandt 3 Comments

Keypoints fra Marketing Camp 2015

Keypoints fra Marketing Camp 2015

Jeg var i går et smut i København til det årlige Marketing Camp, en konference hvor der samles en lang række eksperter på områder indenfor online marketing. Jeg holdte i øvrigt selv et foredrag på sidste års Marketing Camp.

Der var faktisk en der kom hen og fortalte at hun virkelig havde været glad for mit foredrag. Det varmer altså mit hjerte – at hun husker mit foredrag et helt år efter.

Marketing Camp
Foto: Anne Kring

Nå – men til 2015 igen og foruden det netværk der er ved at gå rundt blandt 350 online marketing interesserede, som klart er det primære for mig den dag – så var jeg inde til et par foredrag, som jeg lige vil komme med et par pointer fra.

Jens Jacob Andersen – om email marketing

Keypoint: Splittest altid selv dine emails

Jeg er også selv stor fortaler for at splitteste alt i mine mails jeg sender. Emnefelt, tidspunkt, afsender og indhold er det jeg jævnligt splittester på.

Det var også Jens Jacobs mest udtrykte pointe, at godt nok viser han, at det er bedst at skrive tal i sine emnefelter og tallet skal ikke gå op i 10 og andre små “tricks” – men det var kun hans målgruppe der responderede på de tests. Din målgruppe kan reagere helt anderledes – så du skal lave dine egne splittests.

Morten Münster – om content marketing

Keypoint: Kan du ikke afsætte ressourcer til content marketing, så lad vær

Morten brugte stort set hele hans oplæg på at skræmme folk væk fra content marketing. Det også med god grund. For det kræver tid at skabe godt indhold og markedsføre det. Har du en dagligdag som alle andre, så får du ikke bare lige 4 timer ledig til at skrive et blogindlæg. Det skal planlægges, sættes i struktur og eksekveres. Konsekvent.

Og netop konsekvens er noget de færreste har. Morten startede oplægget med, “Slå røven i sædet og skab værdi (content) året rundt”.

Christina Klitsgaard – om email marketing

Keypoint: Hold op med at kede dine læsere ihjel – brug humor

Christina tog en række (dødkedelige) mails fra, og pimpede dem op med humor og mere “whats in it for me” pointer.

Det der slog mig, var at jeg tror du skal være en helt bestemt type, for at kunne bruge den form for humor i dine mails.

Hun hev selv en mail fra et gammelt trykkeri frem, hvor hun brugte ord som feriebajere og Speedos. Det tvivler jeg på, at en 60(+) år gammel trykker selv ville kunne skrive.

Dem der kender Christina, ved at hun er fandenivoldsk (på den gode måde) og er rigtig god til at skrive ting med glimt i øjet. Det er en evne, som jeg tror de færreste har. Men det er også en evne der er svær at kopiere – for det er hele hendes personlighed.

Har du svært ved humor og glimt i øjet bemærkninger – så find det du selv er god til. Vær din egen stemme, det er nemmest at gå den vej. Men lad være med at skrive dødkedelige emails – skriv ting som din målgruppe gerne vil læse og ikke hvad du selv gerne vil fremhæve.

Kim Dolleris – om digitale footprints

Keypoint: Udnyt de ting du ved om de besøgende til at skabe personlige oplevelser på din hjemmeside

En webdesigner ved en ufattelig meget om dig, når du besøger en hjemmeside. Han ved hvor du sidder i landet, om du bruger Mac eller Pc, hvilken hjemmeside du eventuelt har besøgt inden du kom forbi, om du er logget ind på Facebook eller Twitter.

Den slags information er guld værd, da du kan skabe en masse små gimmicks, som kan være med til en bedre brugeroplevelse på din hjemmeside. Noget der kan resultere i flere leads og mere salg i din webshop.

Et eksempel Kim kom med, var at hvis du fx besøger ChiliKlaus’ hjemmeside og klikker dig videre til deres bureau hjemmeside, så får du præsenteret en personlig besked relateret til ChiliKlaus. Det skaber en sammenhæng og “overraskelse”, som folk de husker.

Sælger du computerudstyr, både til PC og Mac – så var det nok nærliggende at vise Mac produkter, hvis folk kommer fra en Mac. Og PC produkter, hvis folk kommer fra en PC. Du har informationen – brug den.

Opsummering på Marketing Camp

Det var de keypoints jeg fik ud af foredragene. Der ligger selvfølgelig en masse ekstra info gemt rundt i foredragene. Men så må du jo komme med på Marketing Camp for at høste alt det guld. Men diamanterne ligger i den snak der er mellem alle oplæg. Jeg mødte en masse spændende nye mennesker og gamle venner i branchen. Det betyder rigtig meget lige at få trykket hånd med dem.

Vi ses næste år (eller måske før det, for der kommer den jyske pendant i Holstebro, formentlig en gang til november eller december).

 

Filed Under: Online Strategi Tagged With: marketing camp

Comments

  1. Anton Hoelstad says

    27. juni 2015 at 17:03

    Super med et resumé fra Marketing Camp, når nu man ikke selv kunne være der. Det var nok ikke de oplæg jeg selv havde valgt, men ganske interessant udbytte alligevel 🙂

    Svar
  2. Silas Majgaard says

    8. august 2015 at 19:17

    Fedt med et lille resumé, som i virkeligheden allermest fungerer som teaser for næste Camp hvor jeg klart skal med 😉

    Hvad er der for en Camp i Holstebro, du omtaler?

    Svar
  3. Steen says

    13. marts 2018 at 09:05

    Ser ernormt spændende ud, er der også en i 2018?

    Steen

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Det bedste webhotel

Hvis du skal have en hjemmeside og gerne vil have et billigt, men stabilt og fornuftigt webhotel, så brug Simply (tidligere Unoeuro):

Suveræn Hosting

Det bedste Chat system

Powered by LiveChat

Seneste indlæg

  • Ny tilværelse som lønslave
  • 5 værktøjer jeg bruger i min online marketing
  • Hvad er min virksomhed værd?
  • Få dit barn til at lære via ipadden med Osmo
  • Jeg har splittestet Viabill og resultatet er skræmmende

Underkategorier

  • Iværksætter Generelt
  • Ledelse
  • Læserspørgsmål
  • Nyheder
  • Sociale Medier
  • Webanalyse
  • WordPress
  • Affiliate marketing

Evergreen indlæg

  • Excel som billigt regnskabsprogram
  • Regnskabs føljeton - lær alt det basale
  • 10 trin til flere besøgende
  • Lynkur
  • Hvordan man får en billig webshop

Andre ressourcer

  • Forside
  • Om Brian Brandt
    • Mine projekter
    • Online Marketing Rapporter
  • Kontakt Mig

Copyright © 2023 · Generate Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in