En pressemeddelelse kan være en kort artikel eller meddelelse til pressen. Den sender man så rundt til et stort antal mediehuse som fx det lokale dagblad, radioen, TV, journalister og andet der kunne finde det interessant.
På den måde giver du journalisterne noget at gå ud fra og finder de pressemeddelelsen interessant, bringer de nyheden i deres respektive blad, TV eller radio. Det giver dem gode nyheder, men bedst af alt, det giver dig en masse god gratis reklame.
Eksempler på gode pressemeddelelser
Jeg smider lige et par links til et par gode pressemedelelser som man kan bruge til inspiration, eller bare for at se hvad det egentlig går ud på.
http://www.nnf.dk/default.asp?mId=584&aId=9766
http://www2.dmu.dk/1_Nyt/2_presse/14.asp
http://www.ddc.dk/presse/DDC/Superflex_pressemeddelelse
Hvordan laver man en pressemeddelelse
Jeg faldt tilfældigt over en side fra KLF (kan ikke se på deres hjemmeside hvad det står for, men det er noget Kirke og Medie hjemmeside), som laver en rigtig god liste til selv at skrive en pressemedelelse.
http://klfhaandbog.pbwiki.com/Eksempel+p%C3%A5+pressemeddelelse
Jeg har også selv tidligere skrevet om – Pressemedelelser. Der ligger jeg vægt på, at hvis man ikke er den store skribent, så skal man nok benytte sig af et professionelt kommunikationsbureau. Det kan hurtigt betale sig tilbage, hvis bare du kommer i et par af de store medier.
Skriv et svar